Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SIĞIRLARDA AYAK HASTALIKLARI Üçüncü Düzey VCR 620 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. HANİFİ EROL
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. Hanifi EROL
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı None
Dersin Veriliş Şekli Haftada 2 saat teorik
Dersin Amacı Bu dersin amacı, sığırlarda ayak hastalıklarının tanısı ve sağaltımının öğretilmesidir.
Dersin Tanımı Sığırlarda ayak hastalıkları ve tedavisi

Dersin İçeriği
1 Sığır ayağının klinik anatomisi
2 Sığır tırnağında görülen morfolojik bozukluklar
3 Sığır tırnağının klinik ve radyografik muayenesi
4 İnterdigital deri hastalıkları
5 Boynuz tırnak lezyonları
6 Canlı tırnak hastalıkları
7 Derin Dokuların hastalıkları
8 Ayak bölgesinde yapılan anestezi yöntemleri
9 Parmak amputasyonu
10 Limaks operasyonu
11 Tırnağın fizyolojik kesimi
12 Sığır tırnağına bandaj uygulaması
13 Ayak banyoları
14 Ayak banyoları
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Sığır ayağının anatomisinin anlaşılması
2 Sığır ayağındaki morfolojik özelliklerin anlaşılması
3 İnterdigital bölgedeki hastalıklar
4 Digital bölgedeki hastalıklar
5 boynuz tırnak lezyonlarının anlaşılması
6 Fonksiyonel tırnak kesiminin anlatılması
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Anatomi bilgisini üst düzeyde kullanarak anatomi ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
2 Anatomi alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı anatomi alanına uygulayabilme.
3 Anatomi ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
4 Anatomi alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
5 Anatomi alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
6 Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
7 Anatomi alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
8 Kendi alanı, diğer tıp alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
9 Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 5 25
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 7 7 49
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     103
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı İzci c, 1998, Sığır ayak hastalıkları, S.Ü Basımevi
Yardımcı Kaynaklar Fubini S,Ducharme N (2004). Farm Animal Surgery. Saunders, Elsewier, USA.

Ders İle İlgili Dosyalar