Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
LOZAN BARIŞ ANTLAŞMASININ TATBİKATI I Üçüncü Düzey TAR 663 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. HİKMET ZEKİ KAPCI
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Türk Milli Mücadelesinin başarılı olmasından sonra imzalan Lozan Antlaşması’nın uygulanmasını ve ortaya çıkan sorunların çözüm sürecini derinlemesine analiz etmek ve incelemek.
Dersin Tanımı Türk Milli Mücadelesinin başarılı olmasından sonra imzalan Lozan Antlaşması’nın uygulanmasını ve ortaya çıkan sorunların çözüm sürecini derinlemesine analiz etmek ve incelemek.

Dersin İçeriği
1 Birinci Dünya Savaşı
2 Birinci Dünya Savaşı’nın sonuçları
3 Mondros Ateşkes Antlaşması
4 Mondros Ateşkes Antlaşması’nın uygulanması
5 Mütareke Dönemi’ne genel bakış
6 Milli Mücadele Hazırlık Dönemi
7 TBMM’nin Açılışı
8 ARA SINAV
9 Misak-ı Milli
10 Sevr Antlaşması
11 Milli Mücadele’de Cepheler
12 Milli Mücadele Dönemi Dış Politika
13 Lozan Konferansı Öncesi Barış Teklifleri
14 Lozan Konferansı
15 YARIYIL SONU SINAVI
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bilimsel düşünmeyi geliştirmek.
2 Araştırma ve incelemeye yöneltmek.
3 Sistemli ve mantıklı düşünmeyi öğretmek.
4 Tarihi meseleleri çözme ve ispata yönelik yeteneklerini geliştirmek.
5 Kendi tarihini ve kültürünü referans alabilecek öz güvende ve yaşadığı çağın olgularını kavrayabilecek donanımda kendi bilimsel problematiklerinin üstesinde gelerek bunları yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme.
6 Analitik düşünme ve analojik değerlendirme yapabilmek.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Tarih Bölümü mezunları, alanlarında karşılaştıkları ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
2 Tarih Bölümü mezunları, edindikleri ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilirler.
3 Tarih Bölümü mezunları, alanları ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır
4 Tarih Bölümü mezunları, alanlarında kazandıkları yeterliliklere dayalı olarak, güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
5 Tarih Bölümü mezunları, bir yabancı dili kullanarak Tarih Bilimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.
6 Tarih Bölümü mezunları, alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
7 Tarih Bölümü mezunları, alanı ile ilgili bilgilerin uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir.
8 Tarih Bölümü mezunları, alanlarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
9 Tarih Bölümü mezunları, alanlarında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
10 Tarih Bölümü mezunları, alanlarındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar.
11 Tarih Bölümü mezunları, çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır
12 Tarih Bölümü mezunları, alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
13 13- Tarih Bölümü mezunları, alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır
14 Tarih Bölümü mezunları,yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
15 Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 4 48
Ödevler 2 8 16
Sunum / Seminer hazırlama 1 8 8
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 4 4 16
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 4 4 16
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     152
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Fahri Belen, Türk Kurtuluş Savaşı, Sabahattin Selek, Anadolu İhtilali Mustafa Kemal Atatürk, Nutuk Seha L. Meral, Lozan Barış Konferansı
Yardımcı Kaynaklar Fahri Belen, Türk Kurtuluş Savaşı, Sabahattin Selek, Anadolu İhtilali Mustafa Kemal Atatürk, Nutuk Seha L. Meral, Lozan Barış Konferansı

Ders İle İlgili Dosyalar