Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MOZAİK Birinci Düzey RESUS001 Seçmeli 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ RAHŞAN AKARSU
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ RAHŞAN AKARSU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Mozaik alan dersinin teknik, alet ve malzemelerinin tanıtımı, atölye çalışması yapılması, mozaik tekniği hakkında bilgi veren kitap, dergi, makale ve internet gibi v.b. kaynakların ( görsel ve teorik) incelenmesi. Teorik- Uygulamalı
Dersin Amacı Mozaik çalışma tekniğinde öğrencinin yetkin olmasını sağlamak ve yeni bir bakış açısı kazandırarak bu disiplinde kendine güvenini artırmak.
Dersin Tanımı -

Dersin İçeriği
1 Mozaik resmin genel tarihçesi, İstanbul'daki mozaik resim örnekleri, Tasarım (desen ve renkli çalışması)
2 Mozaik yapım Tekniği: Anadolu'dan mozaik resim örnekleri, Anadolu dışından mozaik resim örnekleri, Mozaik desen dizaynı ve imalatı. Sanatsal tasarım ve mozaik. Tasarım (desen ve renkli çalışması)
3 Mozaik resimlerin ikonografisi; Üslup Özellikleri: Erken, Orta ve Geç Bizans Mozaik Resimleri; Tasarım (desen ve renkli çalışması)
4 En önemli mozaik müzeleri hakkında bilgi ve görsellerin sunumu, Tasarım (desen ve renkli çalışması)
5 Mozaik kullanım alanlarının kritiği. Tasarımın uygulamaya uygun şekilde kağıda aktarılması;)
6 Mozaik kullanım alanlarının kritiği. Tasarımın uygulamaya uygun şekilde kağıda aktarılması;)
7 Vize
8 Mozaik montajı, Mozaik taşlarin yerleştirme teknikleri
9 Çizimin mozaiğin uygulanacağı plakanın üzerine aktarılması; mozaik taşlarının kesilip kırılarak hazırlanması ve plakanın üzerine yerleştirilmesi;
10 Yerleştirilmesi tamamlanan taşların plaka üzerine yapıştırlması;
11 Yerleştirilmesi tamamlanan taşların plaka üzerine yapıştırlması;
12 Yerleştirilmesi tamamlanan taşların plaka üzerine yapıştırlması;
13 Yerleştirilmesi tamamlanan taşların plaka üzerine yapıştırlması;
14 Taşların aralarının beyaz çimento ile doldurulması;
15 Final
16 Final
17 -
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 öğrencinin teorik ve pratik anlamda sanat disiplinleri içinde kendine güvenen söz sahibi,
2 entelektüel bakış açısı kazanmasını sağlaması.
3 mozaik konusunda bilgi beceri ve üretici olması gerekir.
4 -
5 -
6 -
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Özgün düşünme: Verilen bir ödev veya kendi projesi için bireysel veya takım çalışmasında kullanılmak üzere özgün düşünceler geliştirebilme, kavram, teklif, çözüm ve kanıt üretebilme,
2 Yeni fikir üretme: İnceleme, araştırma, görselleştirme ve hayal etme süreçlerinde ıraksak ve yakınsak düşünme yeterliliği gösterebilme, orijinal ve yeni bakış açısı sunan fikir üretebilme,
3 Etkinlik yönetme: Bir etkinliğin başlangıcından sonucuna kadarki süreçlerini; amaca uygun malzeme, yöntem, teknik ve ortamı seçebilme, düzenleme ve yönetme becerilerini gösterebilme
4 Taslama, tasarı, tasarıma ulaşma: Fikir üretiminden sonuç üretimine işe kadar, çalışmanın tüm süreçlerini yönetebilme ve hedeflenen sonuca ulaşabilme,
5 Üretme motivasyonu kazanma: Girişimci ve üretken davranış biçimi kazanarak, çalışma tempo ve disiplini içinde üretkenlik gösterebilme,
6 Kendini Yönetme: Bağımsız düşünme, hedef oluşturma, üretim ve çalışma süreçlerini yöneterek, zamanında iş teslim edebilme disiplini geliştirebilme
7 Alan yazını takip etme: Alanın dil ve terminolojisine hakim olma; kendini geliştirmek ve güncel sanata hakim olabilmek için alan yazını takip edebilme,
8 Etik değerlere uyma: Eğitim sürecinde, sanatsal etkinliklerde ve gerçekleştirdiği sanat pratiklerinde, alan etiğine ve alan disiplinine sahip olabilme
9 Paydaşlarla iletişim kurma: Dış paydaşlarla iletişim etkinliklerine dahil olabilme, dış ve iç paydaşlarla ilişkiler, sanat tüketicisi, sanat piyasası, iş partnerleri ile takım çalışmaları gerçekleştirebilme,
10 Çağdaş teknolojileri kullanma: Farklı ve çağdaş teknolojileri etkili şekilde kullanabilme, bu teknolojilerin kullanıldığı çalışmalara dahil olabilme,
11 Disiplinler arası çalışmalar yapma: Güncel sanat pratiklerinde disiplinler arası çalışmalarda yer alabilme, disiplinler arası yaklaşım ve yöntemleri kullanabilme,
12 Eleştirel yaklaşım: Eleştirel düşünme becerilerini kullanarak yeni bilgileri, farklı uygulamaları kavrama ve analiz edebilme; alan araştırmalarını değerlendirebilme, özgün eleştiri geliştirebilme,
13 Grup çalışması yapma: Alan dahilinde ziyaretler, sanat etkinlikleri gibi faaliyetlerde grup çalışması içinde görev alabilme, işbirliği yapabilme, iletişim kurabilme
14 İfade: Fikir ve üretimlerini görsel, yazılı, sözlü, ifade edebilme, geri dönütleri kullanarak fikrini ya da üretimini geliştirebilme,
15 Çalışma disiplini ve gelişme azmi: Alanda disiplinli çalışmaya ve kendini geliştirmeye istekli ve açık olabilme. Kendine hedefler belirleme, hedefleri doğrultusunda çalışma azmi gösterebilme; alanda gelişimine katkı sağlayacak süreçlere dahil olma ve bunların sürekliliğini sağlayabilme,
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 4 16
Ödevler 1 2 2
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 4 4
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 4 4
Araştırma 1 4 4
Toplam iş yükü     90
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar Dekoratif Mermer Ve Mozaik Tekniği: http://www.maden.org.tr/resimler/ekler/900afc719d7d86b_ek.pdf(2009) Demiriz, Y.(2002) Örgülü Bizans Döşeme Mozaiği. İstanbul. Yentur, Y.(2004) Yaşamı Kolaylaştıran Pratik Bilgiler. İstanbul. Kalkan, M. K.(2000) Hatay Müzesindeki Mozaik Tablolar. Kayseri.

Ders İle İlgili Dosyalar