Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
CUDA KULLANARAK GPU TABANLI PARALEL PROGRAMLAMA Üçüncü Düzey BİM 610 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Herhangi bir ön koşul bulunmamaktadır
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. ALPER BAŞTÜRK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı --
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Yüksek başarımlı hesaplama ve paralel programlama temellerini anlama; mühendislik hesaplamalarında paralel programlama tekniklerinin kullanımını kavrama; grafik işlemci mimarisini tanıma; CUDA kütüphanesi kullanma.
Dersin Tanımı Temel lineer cebir; matris hesaplamalarının paralelleştirilmesi; grafik işlemciyi kullanarak programlama; paralel programlama; CUDA kütüphanesi

Dersin İçeriği
1 Temel linear cebir ve matris tabanlı hesaplama temelleri
2 Paralel programlamaya giriş
3 Grafik işlemci yapısı ve özellikleri
4 CUDA kütüphanesine giriş
5 CUDA hafıza modeli
6 CUDA hafıza erişim yöntemleri
7 CUDA izlek etkileşimi
8 Vize sınavı
9 Paralel algoritmalar – 1
10 Paralel algoritmalar – 2
11 Paralel sıralama
12 CUDA ve Matlab etkileşimi
13 OpenCL
14 CUDA programlama uygulamaları
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Yüksek başarımlı hesaplama ve paralel programlama temellerini anlama
2 Mühendislik hesaplamalarında paralel programlama tekniklerinin kullanımını kavrama
3 Grafik işlemci mimarisini tanıma
4 CUDA kütüphanesini kullanma
5 -
6 -
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2 Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3 İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5 Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7 Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
9 Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisi
10 Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 7 5 35
Sunum / Seminer hazırlama 7 1 7
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 7 5 35
Toplam iş yükü     191
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 65
Kısa sınav 7 35
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Shane Cook, CUDA Programming: A Developer's Guide to Parallel Computing with GPUs (Applications of Gpu Computing), Morgan Kaufmann, 2012.
Yardımcı Kaynaklar --

Ders İle İlgili Dosyalar