Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
GÜBRE ETKİNLİĞİ İkinci Düzey TO 407 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ OĞUZHAN UZUN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. ADEM GÜNEŞ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Ürün miktarını arttırmak, ürünün kalitesini yükseltmek, hasat sonrası dayanıklılığı iyileştirmek, muhafaza süresi ile raf ömrünü arttırmak amacıyla uygulanacak gübrelerin etkinlik parametrelerinin değerlendirilmesi.
Dersin Tanımı Gübre kullanım etkinliği, tane ürünü ve biyo kütle oluşturmak üzere bitkinin besin maddesini alım ve kullanım kapasitesi olarak tanımlanmaktadır.

Dersin İçeriği
1 Gübre etkinliğinin önemi ve yapılan çalışmaların değerlendirilmesi
2 Etkinlik Parametrelerinin Belirlenmesi
3 Gübre Etkinlik Parametrelerinin Değerlendirilmesi
4 Gübre Etkinliğine Etki Eden Faktörler
5 Ekonomik Faktörler
6 Kültürel Faktörler
7 Ara sınav
8 Gübre etkinliğinde, Toprak, Gübre ve Bitki Faktörü
9 Gübre etkinliğinde, Agronomik, Biyolojik ve İklimsel Faktörler
10 Gübre Uygulama Yöntemleri
11 Bitkilerin besin elementlerini etkin kullanmasında toprak ve bitki mekanizmaları
12 Bitkilerde gübre kullanımını etkileyen bitkisel faktörler
13 Bitkilerde gübre kullanımını etkileyen dış faktörler
14 Gübre-Bitki İlişkisi
15 Final Sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme ile İlgili temel kuramsal bilgileri uygulayabilme becerisi kazanır
2 Gübre etkinlik parametreleri ve toprak verimliliği ile ilgili sorunların çözümüne yönelik olarak beceri kazanır
3 Ülkemizde ve Dünyada Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki sorunları görebilme, analiz etme, çözüm üretme ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak topluma aktarma becerisi kazanır
4 Alanındaki ulusal ve uluslararası yenilikleri takip ederek, kendisini sürekli yenileme ve geliştirme becerisi kazanır
5 Mesleki uygulamalar sırasında elde ettiği bulguları ülke çıkarları ile tarım ve çevre korumayı gözeterek uygulayabilme becerisi kazanır
6 Alanındaki sorunlara çözüm üretebilmeye yönelik araştırma - geliştirme projelerinde yer alabilecek bilgi ve beceriye sahip olur
7 Yöresel ve iklimsel farklılıklara bağlı olarak gübreleme problemleri konusunda yorum yapabilir
8 Toprak ve su kaynaklarının yönetimi ve sürdürülebilirliği konularında bilgilere sahip olur
9 Alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız şekilde ya da ortak çalışmalarda planlar ve yürütebilir
10 Güncel bilgi teknolojilerini alanında uygulayabilir

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2 Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 2 4 8
Sunum / Seminer hazırlama 1 5 5
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     82
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 60
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 40
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı - Bitki Besleme: Prof. Dr. M. Rüştü KARAMAN
Yardımcı Kaynaklar - Gübre kullanımı ve etkinlik parametreleri ders notları

Ders İle İlgili Dosyalar