Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SÖMÜRGE VE SÖMÜRGE SONRASI KISA HİKAYELER Üçüncü Düzey ELIT 565 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Belirtilmemiş
Eğitimin Dili İngilizce
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr. Eugene Steele
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze, Sunum
Dersin Amacı Dersin başarılı şekilde tamamlanmasının ardından, öğrenci, verilen türün tarihine, konuyla bağlatılı kelime bilgisine ve ilgili içeriğe hakim olacaktır.
Dersin Tanımı İngiliz Kısa Hikayelerine odaklanıp 19. ve 20. yüzyıl Avrupalı ve Amerikalı temsilcilerin ürettikleri eserler üzerinde durarak eser değerlendirmesi yapıyoruz. İngilizce konuşan diğer ülke ve kültürlerin eserlerini de inceliyoruz.

Dersin İçeriği
1 Course Introduction: Poe, "The Cask of Amontillado."
2 Maupassant, "The Necklace."
3 Checkhov, "The Darling."
4 Joyce, "Araby."
5 Hemingway, "The Killers."
6 Kafka, "A Hunger Artist."
7 Lawrence, "The rocking-Horse Winner."
8 Mansfield, "The Garden Party."
9 O'Connor, "A Good Man is Hard to Find."
10 Baldwin, "Sonny's Blues."
11 Updike, "A&P"
12 Atwood, "Happy Endings."
13 Gordimer, "The Moment Before."
14 -
15 -
16 -
17 -
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenci işlenen türün tarihiyle ilgili bilgi sahibi olacaktır.
2 Öğrenci işlenen türün kelime bilgisine hakim olacaktır.
3 Öğrenci işlenen türle ilgili alanlarda bilgi sahibi olacaktır.
4 -
5 -
6 -
7 -
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Türk Dili ve edebiyatı alanında araştırma ve çalışma için temel bilgi ve becerileri kazanır.
2 Türk Dili ve edebiyatı alanındaki kavram ve teorileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir.
3 Türk Dili ve edebiyatının başlangıçtan günümüze kadarki tarihi gelişim ve değişimine vakıf olur.
4 Türk Dili ve edebiyatı konularında ileri düzey araştırma ve çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir
5 Osmanlı Türkçesiyle yazılmış edebi metinleri okuma, yazma ve anlama bilgi ve becerisine sahip olur.
6 Türkçeyi doğru, güzel ve etkili bir şekilde kullanır.
7 Türk halk kültürü ve edebiyatının sözlü-yazılı ürünlerini ve kaynaklarını tanır
8 Dil ve edebiyat alanlarındaki duyarlılık ve zevkini geliştirir.
9 Bilimsel düşünmeyi öğrenir.
10 Mesleki terminolojiye hâkim olur.
11 Türk Dili ve edebiyatı alanıyla ilgili bilgi ve dökümanlara internet ve kütüphaneler aracılığıyla ulaşabilir.
12 Disipline ilişkin sorunları görme, eleştirel bakış açısıyla değerlendirme ve çözüm üretme yetisi kazanır.
13 Alanla ilgili karşılaşılan problemleri çözmeye dayalı öneriler geliştirebilir.
14 Türk Dili ve edebiyatının etkilendiği din, düşünce ve sanat hareketlerini ve bunların izlerini tespit eder.
15 Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirmeler yapabilir.
16 Akademik çevreyi tanır.
17 Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkına varır.
18 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesine sahip olur
19 Bilimsel ve mesleki etik ve sorumluluk sahibi olur.
20 Yaşadığı dünya, içinde bulunduğu toplum ve kendisi hakkında eleştirel bir anlayışa sahip olur.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 2 20 40
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 4 20
Ödevler 2 5 10
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 2 5 10
Ara sınavlara hazırlık 2 5 10
Ara sınavlar 1 5 5
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 5 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 2 5 10
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 5 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 5 5
Araştırma 2 5 10
Toplam iş yükü     150
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 1 40
Ödev 1 30
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   30
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   70
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Birçok hikayenin çevrimiçi kopyaları. -The Art of Brevity, Winther et al. Univ. of South Carolina Press, 2004
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar