Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ÇAĞDAŞ ÇİNCE II Birinci Düzey ÇDE504 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri _
Eğitimin Dili Türkçe ve Çince
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. SEMİNE İMGE AZERTÜRK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Çin dilinin kökeni, yapısı dilbilgisel özellikleri üzerinde durularak Türkçe ile karşılaştırılması amaçlanmaktadır.
Dersin Tanımı Sözcük ve sözcük grupları, kullanım yöntemleri, dilbilgisi özellikleri detaylı incelenir, Çince dilbilgisi ile ilgili makaleler araştırılıp tartışılır.

Dersin İçeriği
1 Çağdaş Çincenin dilbilgisi ve dilbilgisi sistemi
2 Çincede isim, fiil ve sıfatların özellikleri
3 Rakamlar ve Ölçü Birim Sözcüklerinin özellikleri
4 Zarflar ve Zamirlerin özellikleri
5 Yansıma sözcükleri ve ünlemler
6 İşlevsel sözcükler
7 Edatlar ve bağlaçlar
8 _
9 Yardımcı sözcükler
10 Sözcük grupları
11 Sözdizimi ve cümle ögeleri
12 Sonuç Bildiren Tümleçler ve Yön Bildiren Tümleçler
13 Olabilirlik Bildiren Tümleçler ve Derece Durum Bildiren Tümleçler
14 Miktar ve Zaman Bildiren Tümleçler
15 _
16 _
17 _
18 _
19 _
20 _

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Çince İmlerin yapısını öğrenir.
2 Çince sözcüklerin yapısını öğrenir.
3 İmler ile sözcükler arasındaki farkları kavrar.
4 Çince ve Türkçe dilbilgisindeki benzerlikleri ve farklılıkları kavrar.
5 _
6 _
7 _
8 _
9 _
10 _

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimine ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
2 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi alanında bilimsel araştırma yapabilir.
3 Bu alanın öğretimine yönelik strateji, yöntem ve tekniklerini etkili biçimde kullanır.
4 Öğretim süreci içinde ve dışında etkili iletişim becerilerine sahip olur.
5 Din ve değerlerle ilgili temel kavramları tanır.
6 Kuran ve Hz. Muhammed in söz ve öğretileri ile ilgili temel bilgilere sahip olur.
7 Dinler ve dini akımlar hakkında bilgi sahibi olur.
8 Günümüz inanç problemleri ve güncel dini konular hakkında bilgi sahibi olur.
9 Eğitim ve öğretim vereceği yaş grubuna ait gelişimsel ve ruhsal bilgi donanımına sahip olur.
10 Öğrencilerin öğretim sürecindeki gelişimlerini izlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme uygulamaları yapabilir.
11 Bilgi ve iletişim teknolojilerini teknik ve pedagojik olarak kullanabilme becerisine sahip olur.
12 Türk eğitim tarihi ve sisteminin yapısı, tarihsel gelişimi hakkında yeterli bilgiye sahip olur.
13 Türk islam sanatları, edebiyatı ve musikisi hakkında bilgi ve beceri sahibi olur.
14 Topluma hizmet bilinci ile görev misyonunu yerine getirme becerisine sahip olur.
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 5 65
Ödevler 4 5 20
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 6 12
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 4 4 16
Toplam iş yükü     152
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Huang Borong, Xiandai Hanyu (Shang-Xia), Gaodeng Jiaoyu Chubanshe, Beijing, 2011
Yardımcı Kaynaklar Çince bilimsel makaleler

Ders İle İlgili Dosyalar