Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ÇAĞDAŞ ÇİNCE II İkinci Düzey ÇDE504 Seçmeli 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri _
Eğitimin Dili Türkçe ve Çince
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. SEMİNE İMGE AZERTÜRK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Çin dilinin kökeni, yapısı dilbilgisel özellikleri üzerinde durularak Türkçe ile karşılaştırılması amaçlanmaktadır.
Dersin Tanımı Sözcük ve sözcük grupları, kullanım yöntemleri, dilbilgisi özellikleri detaylı incelenir, Çince dilbilgisi ile ilgili makaleler araştırılıp tartışılır.

Dersin İçeriği
1 Çağdaş Çincenin dilbilgisi ve dilbilgisi sistemi
2 Çincede isim, fiil ve sıfatların özellikleri
3 Rakamlar ve Ölçü Birim Sözcüklerinin özellikleri
4 Zarflar ve Zamirlerin özellikleri
5 Yansıma sözcükleri ve ünlemler
6 İşlevsel sözcükler
7 Edatlar ve bağlaçlar
8 _
9 Yardımcı sözcükler
10 Sözcük grupları
11 Sözdizimi ve cümle ögeleri
12 Sonuç Bildiren Tümleçler ve Yön Bildiren Tümleçler
13 Olabilirlik Bildiren Tümleçler ve Derece Durum Bildiren Tümleçler
14 Miktar ve Zaman Bildiren Tümleçler
15 _
16 _
17 _
18 _
19 _
20 _

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Çince İmlerin yapısını öğrenir.
2 Çince sözcüklerin yapısını öğrenir.
3 İmler ile sözcükler arasındaki farkları kavrar.
4 Çince ve Türkçe dilbilgisindeki benzerlikleri ve farklılıkları kavrar.
5 _
6 _
7 _
8 _
9 _
10 _

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Çince ses tonları, anlambilim, biçembilim, sözdizimi ve dilbilgisi kuralları hakkında bilgi sahibi olur.
2 Çin yazısının kökeni, evrimi, yazım kuralları ve sözcük anlamlarını öğrenir.
3 Çince konuşma, okuma, dinleme becerisi edinir ve bu becerisini ulusal ve uluslararası platformlarda kullanabilir.
4 Çin edebiyatının, kültürünün ve tarihinin gelişim süreci ile ilgili bilgi sahibi olur.
5 Dinleme, okuma ve çeviri yoluyla çeşitli tür ve konularda hedef dildeki pasajları veya metinleri kavrar ve analiz eder.
6 Bireysel olarak özellikle Çince-Türkçe, Türkçe-Çince çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
7 Edebiyat,kültür, tarih vb. alanında uygulamalı ve kuramsal bilgileri çözümler ve yorumlar.
8 Özellikle Çin kültürü alanındaki çeşitli sosyal,kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
9 Çinceyi kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
10 Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilgi teknolojilerin kullanır.
11 Çin dili edebiyatı ve kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasına sahip çıkar.
12 Öğrencilere ödev hazırlama sorumluluk bilinci kazandırır.
13 Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olur.
14 Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 5 65
Ödevler 4 5 20
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 6 12
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 4 4 16
Toplam iş yükü     152
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Huang Borong, Xiandai Hanyu (Shang-Xia), Gaodeng Jiaoyu Chubanshe, Beijing, 2011
Yardımcı Kaynaklar Çince bilimsel makaleler

Ders İle İlgili Dosyalar