Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
HZ. MUHAMMED'İN HAYATI Birinci Düzey DKA115 Zorunlu 1 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. KADİR KAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Ders anlatımı, seminer
Dersin Amacı İslam Tarihinde Hz. Peygamber devri siyasi, sosyal dini yapısı hakkında yeterli düzeyde bilgi edindirmek, bu devirde meydana gelen olayların sebep ve sonuçlarını anlayıp değerlendirebilecek bir bakış açısı kazandırmak ve edinilen bilginin güncel konularda kullanabilmesini sağlamaktır.
Dersin Tanımı Hz. Muhammed'in hayatı hakkında bilgi sahibi olmak.

Dersin İçeriği
1 Siyer’in temel kaynakları
2 Hz. Peygamber’in hazır bulduğu sosyal, kültürel ve dini ortam.
3 İslam öncesi dönemde Mekke.
4 Hz. Peygamber’in yakın ataları ve faaliyetleri.
5 Hz. Peygamberi’nin doğumu ve çocukluğu.
6 Hz. Peygamber’in sosyal hayattaki konumu.
7 İlk vahiy ve ilk Müslümanlar.
8 Mekkelilerin tebliğe karşı çıkış sebepleri ve faaliyetleri.
9 Hz. Peygamber’in müşriklerle mücadele stratejisi.
10 Habebiştan ve Medine’ye Hicret.
11 Medine’de yeni toplum oluşturma çabaları.
12 Mekke müşrikleri, Yahudiler, Münafıklar ile ilişkiler.
13 İslam’a davet mektupları ve neticeleri.
14 Hz. Peygamber’in veda hutbesi ve vefatı.
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Siyer alanında İslam öncesi Arap tarihinin yerini ve önemini kavrayabilme.
2 Hz. Peygamber’in peygamberliğinden önceki dönemde Mekke ve civarında oluşan çevreyi ve şartlarını fark edebilme.
3 Hz. Peygamber’in tebliğine karşı müşriklerin karşı çıkışlarının nedenlerini açıklayabilme.
4 Hz. Peygamber’in risaletini yaymak amacıyla gerçekleştirdiği faaliyetleri ve bu konudaki uygulamalarını karşılaştırabilme.
5 Hicret öncesinde Hz. Peygamber’in Medine ile ilişkileri çerçevesinde ortaya çıkın yeni gelişmeleri analiz edebilme.
6 Hicret’ten sonra gerçekleştirilen Ensar-Muhacir kardeşliğini ve neticelerini kavrayıp bunları günümüzdeki insanlar arasındaki ilişkilerde örnek olarak alabilme.
7 Hz. Peygamber’in Mekke Müşrikleri, Yahudiler ve Münafıklarla mücadelesinde takip ettiği siyaset arasında benzerlikler kurabilme.
8 Hz. Peygamber’in Arap Yarımadası’nda gerçekleştirdiği tebliğ faaliyetlerinin neticeleri hakkında fikirler üretebilme.
9 Hz. Peygamber’in Veda hutbesinden dile getirdği evrensel mesajları esas alarak bu görüşler hakkında günümüze de yansıyan fikirler üretebilme.
10 Hz. Peygamber dönemi hakkındaki çağdaş yaklaşımları bilimselyöntemlerle eleştirebilme.

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimine ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
2 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi alanında bilimsel araştırma yapabilir.
3 Bu alanın öğretimine yönelik strateji, yöntem ve tekniklerini etkili biçimde kullanır.
4 Öğretim süreci içinde ve dışında etkili iletişim becerilerine sahip olur.
5 Din ve değerlerle ilgili temel kavramları tanır.
6 Kuran ve Hz. Muhammed in söz ve öğretileri ile ilgili temel bilgilere sahip olur.
7 Dinler ve dini akımlar hakkında bilgi sahibi olur.
8 Günümüz inanç problemleri ve güncel dini konular hakkında bilgi sahibi olur.
9 Eğitim ve öğretim vereceği yaş grubuna ait gelişimsel ve ruhsal bilgi donanımına sahip olur.
10 Öğrencilerin öğretim sürecindeki gelişimlerini izlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme uygulamaları yapabilir.
11 Bilgi ve iletişim teknolojilerini teknik ve pedagojik olarak kullanabilme becerisine sahip olur.
12 Türk eğitim tarihi ve sisteminin yapısı, tarihsel gelişimi hakkında yeterli bilgiye sahip olur.
13 Türk islam sanatları, edebiyatı ve musikisi hakkında bilgi ve beceri sahibi olur.
14 Topluma hizmet bilinci ile görev misyonunu yerine getirme becerisine sahip olur.
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     74
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Hüseyin Algül, İslam Tarihi II, İstanbul 1991; Adem Apak, Anahatlarıyla İslam Tarihi I, İstanbul 2011;
Yardımcı Kaynaklar Mevlana Şibli, Asr-ı Saadet; Muhammed Hamidullah, İslam Peygamberi, I-II, İstanbup 1990-1991; Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi “Muhammed” maddesi.

Ders İle İlgili Dosyalar