Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TEMEL ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ Üçüncü Düzey PSK201 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ GİZEM ONARAL DANACI
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrenmenin tarihsel gelişimi ve temel kavramları, klasik ve edimsel koşullama, pekiştirme tarifleri ve öğrenmenin nörobiyolojik temelleri hakkında bilgi sağlamaktır.
Dersin Tanımı

Dersin İçeriği
1 Öğrenme Psikolojisinin Temel Kavramları ve Tarihsel Gelişimi
2 Alışma ve Duyarlılaşma
3 Klasik Koşullama
4 Klasik Koşullama
5 Edimsel Koşullama
6 Edimsel Koşullama
7 Pekiştirme (kuramsal yaklaşımlar ve tarifeler)
8 Arasınav
9 Sönme ve Ceza
10 Sosyal Bilişsel Kuram
11 Sosyal Bilişsel Kuram
12 Bellek Mekanizmaları
13 Öğrenmenin Nörobiyolojik Temelleri
14 Öğrenmenin Nörobiyolojik Temelleri
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenme psikolojisinin tarihsel ve felsefi temelleri hakkında bilgi sahibi olma
2 Öğrenme süreçlerini ve bu süreçlerde rol alan kavramları tanıma
3 Farklı öğrenme biçimlerini öğrenerek öğrenmenin hangi yollarda gerçekleştiğini ayırt edebilme
4 Klasik koşullama ve araçsal koşullama uygulamalarını kullanabilme ve bu yolla öğrenme gerçekleştirebilme
5 Öğrenmeyi kolaylaştıran ve zorlaştıran süreçler hakkında farkındalık kazanma
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 3 3
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     64
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Öğrenme Psikolojisi-Jeanne Ellis Ormrod/Nobel Yayınları 2013
Yardımcı Kaynaklar DRISCOLL, M. P. (2015), Öğretim Süreçleri ve Öğrenme Psikolojisi (Çev. Ömer F. Tutkun), Ankara: Anı Yayıncılık.

Ders İle İlgili Dosyalar