Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ORTODONTİ KLİNİK ÖNCESİ UYGULAMASI Üçüncü Düzey Y309 ÖKD 6 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Diş Hekimliği Fakültesi 3. sınıf öğrencisi olmak
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. NİSA GÜL AMUK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Beyza Yıldız, İhab Abbood, Ayşe Tozar, Emin Isgandarov, Feyza bozkurt, Alara Ünal
Dersin Veriliş Şekli GEOMETRİK ŞEKİLLİ TEL BÜKÜMLERİNİN NASIL YAPILACAĞI UYGULAMALI OLARAK ANLATILIR.
Dersin Amacı KLİNİK ÖNCESİ TAM YUVARLAK ÇELİK TELLERE HAKİMİYETİN SAĞLANMASI VE EL BECERESİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Dersin Tanımı GEOMETRİK ŞEKİLLİ TEL BÜKÜMÜ

Dersin İçeriği
1 ORTODONTİK BÜKÜM YAPARKEN KULLANILAN MALZEMELERİN VE PENSLERİN TANINMASI
2 TAM YUVARLAK TELLERİN ÖZELLİKLERİ VE ORTODONTİK BÜKÜM YAPARKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN KONULAR
3 0.7 VE 0,5 mm''''LİK TELLER İLE YAPILAN BÜKÜMLERDE CAM TEMASININ SAĞLANMASI
4 KARE ŞEKİLLİ ÇOKLU TEL BÜKÜMÜ
5 ÜÇGEN ŞEKİLLİ ÇOKLU TEL BÜKÜMÜ
6 KUBBE ŞEKİLLİ ÇOKLU TEL BÜKÜMÜ
7 DAİRE ŞEKİLLİ ÇOKLU TEL BÜKÜMÜ
8 KARE VE ÜÇGEN KOMBİNASYONLU TEL BÜKÜMÜ
9 KARE VE KUBBE KOMBİNASYONLU TEL BÜKÜMÜ
10 KARE VE DAİRE KOMBİNASYONLU TEL BÜKÜMÜ
11 KARE, ÜÇGEN VE KUBBE KOMBİNASYONLU TEL BÜKÜMÜ
12 KARE, ÜÇGEN VE DAİRE KOMBİNASYONLU TEL BÜKÜMÜ
13 KARE, KUBBE VE DAİRE KOMBİNASYONLU TEL BÜKÜMÜ
14 ÜÇGEN VE KUBBE KOMBİNASYONLU TEL BÜKÜMÜ
15 ÜÇGEN VE DAİRE KOMBİNASYONLU TEL BÜKÜMÜ
16 KUBBE VE DAİRE KOMBİNASYONLU
17 TEL BÜKÜMLERİNDE 3 BOYUTLU KONTROLUN SAĞLANMASI
18 ADAMS KROŞE BÜKÜMÜ
19 VESTİBUL ARK BÜKÜMÜ
20 FARKLI KALINLIKLARDA TELLER KOMBİNE ÇOKLU GEOMETRİK BÜKÜMLER

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 ORTODONTİ PRATİĞİNDE KULLANILAN PENSLERİ TANIMAK VE ÖĞRENMEK
2 TAM YUVARLAK TELLERE ŞEKİL VEREBİLMEYİ ÖĞRENMEK
3 TELLER ÜZERİNDE 3 BOYUTLU KONTROL SAĞLAMAYI ÖĞRENMEK
4 TELLERİ DEFORME ETMEDEN VE TEL YORGUNLUĞU OLUŞTURMADAN PENSLER İLE ŞEKİL VERMEYİ ÖĞRENMEK
5 TELLERİN YER DÜZLEMİ İLE ADAPTASYONUNU SAĞLAMASINI ÖĞRENMEK
6 ORTODONTİK PRATİĞE YÖNELİK EL BECERİSİNİ GELİŞTİRMEK
7 ORTODOTİK APAREYLERDE YER ALAN BÜKÜMLERİ TANIMAK
8 ORTODONTİK AYGITLARDA YER ALAN BÜKÜMLERİ YAPABİLME BECERİSİ KAZANMAK
9 FARKLI GEOMETRİK ŞEKİLLERDE BÜKÜM YAPMAYI ÖĞRENMEK
10 KLİNİKTE YAPILACAK OLAN TEL BÜKÜMLERİNE ÖN HAZIRLIK YAPMAK

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 7 1 7
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 6 2 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     78
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 14 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Sandhya Shyam Lohakare.,Orthodontic Removable Appliances
Yardımcı Kaynaklar yok

Ders İle İlgili Dosyalar