Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
GÜZEL YAZI II Üçüncü Düzey İBR 112 2 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ELHAN ALLAHVERDIYEV
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Antik dönemlerden günümüze kadar olan dönemde ibrani kaynakları, tarihi, kültürü ile tanışlık
Dersin Tanımı Antik dönemlerden günümüze kadar olan dönemde ibrani kaynakları, tarihi, kültürü ile tanışlık

Dersin İçeriği
1 Ortaçağ döneminde ibrani düzyazısı
2 Ortaçağ döneminde çevriler ve onların ibrani diline etkisi
3 Modern dönemden önceki dönemde ibranice
4 Yahudilerin ulusal canlanması
5 İbrani dilinin canlanması dönemi
6 Modern dönemde ibrani edebiyatının ibranicenin canlanmasında rolü
7 Eliezer Ben Yehudanın ibrani dilinin canlanması ile ilgili çalışmaları
8 Ara Sınav
9 İbrani dilli yayın organları ve onların ibranicenin gelişimine etkisi
10 Yehudi kültür merkezleri
11 İsrail Devletinin kurulmasından sonra ibranicenin gelişimi
12 İbrani dilinin grameri ve kelime hazinesi ile ilgili yapılan çalışmalar
13 İbrani dili akademisi ve onun çalışmaları
14 Günümüzün ibranicesi
15 Final Sınav
16 -
17 -
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 İbrani dilinin çeşitli kaynakları öğretiliyor. Bu kaynaklardan ibranicenin kullanma oranı öğretiliyor.
2 İbrani dilinin geçtiyi gelişim tarihi öğreniliyor
3 İbrani kültürü, tarihi, lehceleri öğreniliyor
4 Öğrenciler İbrani dilinin gelişiminde önemli yere sahip olan kişilerle tanış oluyorlar
5 Eski dönemlerden günümüze kadar ibrani dilinin ibrani edebiyatındakı rolü öğreniliyor
6 -
7 -
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Analiz metotlarının temellerini bilir
2 Spektroskopik metotları metotların temellerini öğrenir
3 Kalitatif analiz yapar
4 Kanlitatif analiz yapar
5 Kalitatif analizdeki problemleri çözer
6 Kantitatif analizdeki problemleri çözer
7 Analizde metot seçimi yapar
8 Analiz sonuçlarını değerlendirir
9 İlaç analizine karar verir
10 Îyi laboratuar uygulamalarını bilir.
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Ödevler 13 1 13
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     89
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı A Short History of the Hebrew Language by Chaim Rabin
Yardımcı Kaynaklar Eleven.co.il

Ders İle İlgili Dosyalar