Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TÜRK HALK EDEBİYATINA GİRİŞ II Üçüncü Düzey TDE132 2 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Dr. Öğr. Üyesi Erol AKSOY
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Anonim Halk Edebiyatına ait tür ve şekilleri öğretmek.
Dersin Tanımı Türk Halk Edebiyatında kullanılan tür ve şekillerin incelenmesi.

Dersin İçeriği
1 Halk Edebiyatı türlerinin değerlendirilmesi (Manzum, mensur ve her iki tarzın bir arada kullanımından oluşan türler)
2 Manzum türlere giriş-1: Halk şiirinin icracıları (halk şairi/saz şairi/âşık/ozan/kam/oyun/baksı
3 Manzum türlere giriş-2: Halk şiirinin ölçü, uyak, nazım birimi gibi genel özellikleri; halk şiirinde şekil ve tür kavramları.
4 Anonim halk şiirinde tür ve şekil (İslâmlık öncesinde tür ve şekil. Tanım, yapısal ve işlevsel özellikler, seçilmiş örnekler)
5 İslâmî dönemde şekil ve tür (Anonim halk şiiri: Mani, türkü. Tanım, yapısal ve işlevsel özellikler, seçilmiş örnekler)
6 İslâmî dönemde şekil ve tür (Anonim halk şiiri: Ağıt, ninni. Tanım, yapısal ve işlevsel özellikler, seçilmiş örnekler)
7 İslâmî dönemde şekil ve tür (Anonim halk şiiri: Tekerleme, bilmece. Tanım, yapısal ve işlevsel özellikler, seçilmiş örnekler)
8 Ara sınav
9 Aşık şiirinde tür ve şekil. Heceli nazım şekilleri (Mani, koşma, destan. Tanım, yapısal ve işlevsel özellikler, seçilmiş örnekler)
10 Aşık şiirinde tür ve şekil. Heceli nazım türleri (Güzelleme, koçaklama, taşlama, ağıt, varsağı, semai, destan. Tanım, yapısal ve işlevsel özellikler, seçilmiş örnekler)
11 Aşık şiirinde tür ve şekil. Aruzlu nazım şekilleri. Tanım, yapısal ve işlevsel özellikler, seçilmiş örnekler)
12 Halk Edebiyatında mensur anlatıma dayalı türler: (Atasözleri, deyimler. Tanım, yapısal ve işlevsel özellikler, seçilmiş örnekler)
13 Halk Edebiyatında mensur anlatıma dayalı türler: (Alkış ve kargışlar . Tanım, yapısal ve işlevsel özellikler, seçilmiş örnekler)
14 Genel değerlendirme.
15 YARIYIL SONU SINAVI
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Halk edebiyatında tür ve şekil kavramlarının öğrenilmesi.
2 Halk edebiyatı türlerinin öğrenilmesi.
3 Halk edebiyatı türlerinin temel özelliklerinin öğrenilmesi.
4 Halk edebiyatı türlerinin temel özelliklerinin örneklerle öğrenilmesi.
5 Halk edebiyatı şekillerinin temel özelliklerinin örneklerle öğrenilmesi.
6 Halk edebiyatı şekillerinin temel özelliklerinin örneklerle öğrenilmesi.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 14 1 14
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     72
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 28
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 12
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı BORATAV, P.N. (1984). 100 Soruda Türk Halk Edebiyatı, İst.: Gerçek. Abdurrahman-Ali Torun (2000) Türk Halk Edebiyatı El Kitabı, Ankara: Akçağ yayınları.
Yardımcı Kaynaklar ELÇİN, Ş. (1986). Halk Edebiyatına Giriş, Ank.: Akçağ. OĞUZ, M. Ö. vd. (2004).Türk Halk Edebiyatı El Kitabı, Ank.: Grafiker. ARTUN, E. (2004). Türk Halk Edebiyatına Giriş, İst.: Kitabevi.

Ders İle İlgili Dosyalar