Course unit title Level of course unit Course unit code Type of course unit Semester of course unit Local credit ECTS credit Syllabus
PHYSICAL EDUCATION SPORTS LEARNING AND TEACHING APPROACHES First cycle BSÖ 209 3 3.00 3.00 Print
   
Description of course unit
Prerequisites and course requisities None
Language of instruction Turkish
Coordinator Assoc. Prof. Dr. Mehmet Behzat TURAN
Lecturer(s) Assoc. Prof. Dr. Mehmet Behzat TURAN
Teaching assitant(s) None
Mode of delivery face to face- distance education
Course objective In this course, teaching methods in the subject area, learning and teaching processes, the application of general teaching methods to the teaching of the subject area, the examination of the textbooks and researches in the subject area, and the application of special teaching methods with sample lesson plans are aimed.
Course description The content of the course is comprehensive information about methods and lesson plan applications prepared about the method within the framework of planning the teaching activities of physical education teaching.

Course contents
1 History of physical education and sports teaching
2 Purpose and basic principles of physical education
3 Special aims of physical education
4 Learning and teaching approaches in Physical Education
5 Classroom and school environment I
6 Classroom and school environment II
7 Basic skills in physical education and sports teaching
8 Current trends and problems in Physical Education
9 Components of Physical Education and Sports teaching I
10 Components of Physical Education and Sports teaching II
11 Social and cultural perspective of physical education and sports teaching
12 Economic view of physical education and sports education
13 New creative approaches in Physical Education I
14 New creative approaches in Physical Education II
15 Final Exam
16
17
18
19
20

Learning outcomes of the course unit
1 Knows the history, characteristics and principles of the physical education teaching profession, learning and teaching approaches.
2 Will be able to explain the current trends in physical education and the information obtained in social, cultural and economic aspects in physical education and interpret the relations between them.
3 Explains the teaching methods specific to physical education.
4 Discuss the history, development, and sociology of physical education.
5 Creates gains for physical education lessons.
6 Compares physical education evaluation methods.
7 Analyzes the national physical education curriculum.
8
9
10

*Contribution level of the course unit to the key learning outcomes
1 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme Ziraat Mühendisliği disiplinine özgü alanlarda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, ziraat mühendisliği problemlerine uygulayabilme becerisi
2 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanı ile ilgili problemleri saptama, tanımlama, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme ve çözüm yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
3 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanı ile ilgili bir süreci, ürünü, modeli gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında bir başka değişle eldeki imkânlar ve söz konusu alanın mevcut durumu dikkate alınarak, belirli gereksinimleri karşılayacak, geliştirecek şekilde tasarlama ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
4 Alanıyla ilgili yeniklere karşı farkındalık
5 Alan uygulamaları için gerekli olan çağdaş araçları seçme, kullanma, geliştirme ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
6 Alanlarıyla ilgili tasarlama, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme, arşivleme, metin çözme ve/veya yorumlama becerisi
7 Alanında disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi
8 Alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama, üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisi
9 Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi
10 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi
11 Alan uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri (çevre sorunları, ekonomi, sürdürülebilirlik vb.) ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalık
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Number of stars refer to level of contribution from 1 (the least) to 5 (the most)

Planned learning activities, teaching methods and ECTS work load
  Quantity Time (hour) Quantity*Time (hour)
Lectures (face to face teaching) 14 3 42
Study hours out of classroom (study before and after the class) 0 0 0
Homework 5 2 10
Presentation / seminar 0 0 0
Quiz 0 0 0
Preparation for midterm exams 0 0 0
Midterm exams 1 5 5
Project (term paper) 4 2 8
Laboratuar 0 0 0
Field study 0 0 0
Preparation for final exam 0 0 0
Final exam 1 10 10
Research 0 0 0
Total work load     75
ECTS     3.00

Assessment methods and criteria
Evaluation during semester Quantity Percentage
Midterm exam 1 40
Quiz 0 0
Homework 0 0
Semester total   40
Contribution ratio of evaluation during semester to success   40
Contribution ratio of final exam to success   60
General total   100

Recommended and required reading
Textbook İsmail Topkaya, Hareket, Beden Eğitimi ve Spor Öğretiminde Öğrenme ve Öğretimin Temelleri
Additional references

Files related to the course unit