Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
DENEYSEL KANSER MODELLERİ Üçüncü Düzey ANA 632 Seçmeli 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MEHTAP NİSARİ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. TOLGA ERTEKİN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Teorik ve pratik
Dersin Amacı Kanser etiyolojisi, patogenezi ve kanser çeşitleri öğretilecek. Deneysel kanser oluşturma teknikleri ve tıbbı araştırmalarda labaratuar hayvanlarının kullanımının ana ilkeleri tartışılacak.
Dersin Tanımı Deneysel Kanser oluşturma teknikleri

Dersin İçeriği
1 Kanser Nedir,
2 Kanser Terminolojisi
3 Kanser etiyolojisi ve patogenezi
4 Kimyasal Karsinojenler
5 Deneysel kanser oluşturma teknikleri
6 Kimyasal karsinojenlerle deneysel kanser oluşturma
7 Deney hayvanlarının kullanımında etik kurallar
8 sınav
9 . Deney hayvanlarında tutma ve injeksiyon yöntemleri
10 Deneysel Sindirim sistemi kanserleri, Makale tartışması
11 Deneysel Ürogenital sistem kanserleri ,Makale tartısması
12 Deneysel Sinir sistemi Kanserleri, Makale tartısması
13 Deneysel Dolaşım sistemi kanserleri ,Makale tartısması
14 Final sınavı
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Kanser etiyolojisi, patogenezinin öğrenilmesi
2 Deneysel kanser oluşturma tekniklerinin öğrenilmesi
3 tıbbı araştırmalarda labaratuar hayvanlarının kullanımına ait ana ilkelerin tartışılması
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Anatomi bilgisini üst düzeyde kullanarak anatomi ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
2 Anatomi alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı anatomi alanına uygulayabilme.
3 Anatomi ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
4 Anatomi alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
5 Anatomi alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
6 Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
7 Anatomi alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
8 Kendi alanı, diğer tıp alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
9 Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 7 2 14
Sunum / Seminer hazırlama 14 1 14
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 5 1 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 2 28
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 10 2 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 3 42
Toplam iş yükü     155
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Robbıns Temel Patoloji, 2002
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar