Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
YEMLERDE HAM BESİN MADDE ANALİZLERİ Üçüncü Düzey VHB 501 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Veteriner Fakültesi, Ziraat Fakültesi Zootekni Bölümü veya Fen Edebiyat Fakültesi Biyoloji ve Kimya Bölümü Mezunu Olmak
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. KANBER KARA
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr. Erol BAYTOK Prof. Dr. Berrin K.GÜÇLÜ Prof. Dr. Osman KÜÇÜK, Prof. Dr. Kanber KARA
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Araş. Gör. Sena YILMAZ
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze sunum, Soru-cevap anlatım
Dersin Amacı Yemlerde Ham Besin Madde Analizleri Hakkında Bilgi Vermek
Dersin Tanımı Yemlerde Ham Besin Madde Analizleri Hayvan Beslemedeki Önemi

Dersin İçeriği
1 Yemlerde Ham Besin Madde Analizlerine Giriş
2 Yemlerde Ham Besin Madde Analizlerine Giriş
3 Yemlerden Numune Alma Ve Laboratuara Gönderme Yöntemleri
4 Yemlerden Numune Alma Ve Laboratuara Gönderme Yöntemleri
5 Laboratuara gelen işlemlerde yapılacak işlemler
6 Laboratuar Araç ve Gereçlerinin Tanıtılması
7 Çözelti hazırlama
8 Çözelti hazırlama
9 Weende Analiz Sistemi
10 Yemlerde fiziksel analizler
11 Kuru Madde Ve Ham Kül Tayini
12 Ara Sınav
13 Ham Protein Ve Ham Yağ Tayini
14 Ham Selüloz Tayini
15 ADF- NDF tayini
16 Enerji tayini
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Yemlerde Ham Besin Madde Analizlerini Hakkında Bilgi Sahibi Olma
2 Yemlerden Numune Alma Ve Laboratuara Gönderme Yöntemleri Hakkında Bilgi Sahibi Olma
3 Laboratuara gelen işlemlerde yapılacak işlemleri Hakkında Bilgi Sahibi Olma
4 Çözelti hazırlama Hakkında Bilgi Sahibi Olma
5 Weende Analiz Sistemi Hakkında Bilgi Sahibi Olma
6 Enerji tayini Hakkında Bilgi Sahibi Olma
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 veteriner cerrahi alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek
2 veteriner cerrahi alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3 Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek
4 Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
5 Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek
6 Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek
7 veteriner cerrahi alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak
8 veteriner cerrahi alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek
9 veteriner cerrahi alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 10 2 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 2 28
Toplam iş yükü     156
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı COŞKUN, B., ŞEKER, E., ÜNAL, F., 1997: Yemler ve Teknolojisi.
Yardımcı Kaynaklar 1.ERGÜN, A., ÇOLPAN, İ., YILDIZ, G., KÜÇÜKERSAN, S., TUNCER, Ş.D., YALÇIN, S., KÜÇÜKERSAN, M.K., ŞEHU, A., 2002:Y Yem Hijyeni ve Teknolojisi. 2.ENSMİNGER, M.E., OLDFİELD, J.E., HEINEMAN, W.W., 1990:Feeds and Nutrition.

Ders İle İlgili Dosyalar