Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BİTKİ MORFOLOJİSİ VE ANATOMİSİ LABORATUVARI İkinci Düzey BİY211 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MEHMET YAŞAR DADANDI
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. MEHMET YAŞAR DADANDI
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Bölüm yardımcı öğretim elemanları
Dersin Veriliş Şekli Uygulama
Dersin Amacı Bu dersin amacı; bitkileri oluşturan hücre ve dokuların bitkilerin farklı organlarındaki düzenlenişlerini farklı bitki gruplarında karşılaştırmalı olarak öğretmektir
Dersin Tanımı Bitki anatomisinde kullanılacak preperasyon teknikleri, bitki hücresi özellikleri, plastidler, nişasta taneleri, kristaller, tüyler, parankima, kollenkima, sklerenkima, stomalar, lentiseller, kök, gövde, yaprak, çiçek ve meyve anatomileri gymnosperm, dikotiledon ve monokotiledon örneklerde karşılaştırmalı olarak incelenen bir uygulamalı derstir.

Dersin İçeriği
1 Preperasyon teknikleri
2 Bitki hücresi ve özellikleri
3 Plastidler ve nişasta taneleri
4 Kristaller ve tüyler
5 Parankima
6 Kollenkima
7 Sklerenkima
8 Ara sınav
9 Stomalar ve lentiseller
10 Kök
11 Gövde
12 Yaprak
13 Çiçek
14 Meyve
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bitki hücresi gözlemlenir.
2 Plastidler ve nişasta tanesi tipleri gözlemlenir.
3 Kristaller ve tüy tipleri gözlemlenir.
4 Parankima, kollenkima ve sklerenkima tipleri gözlemlenir.
5 Stoma çeşitleri ve lentisel gözlemlenir.
6 Kök, gövde, yaprak, çiçek ve meyve anatomileri gözlemlenir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Kimyasal problemlere temel kimya bilgi ve becerilerini kullanarak tek başına çözümler üretebilme yeteneği
2 İleri araştırmalarda bilgi ve beceri düzeyi planlama ve yürütebilme yeteneği
3 Ulusal ve uluslararası düzeyde kimya ile ilgili konuları izleyebilir, değerlendirip ve yorumlayabilme yeteneği
4 Alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirerek bilgi toplumu oluşum sürecine katkı yapabilme yeteneği
5 Kimya alanında lisans düzeyinde kazanılan bilgileri genişletmek ve geliştirebilme yeteneği
6 Bilimsel ve analitik düşünme ve sentez yapabilme formasyonu kazandırmak
7 Kimya alanında çeşitli cihazları kullanır ve sonuçlarını yorumlayabilme
8 Uzmanlık alanı ile ilgili deneyleri tasarlar ve uygulayabilme yeteneği
9 Deneysel verilerin değerlendirilmesinde çeşitli istatistik metotları ve paket programları kullanabilme yeteneği
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 2 28
Arazi çalışması 5 1 5
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 3 1 3
Toplam iş yükü     65
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Açıklamalı Genel Botanik ve Bitki Anatomisi Atlası,H. Çakırlar, C. Doğan, E. Özmen, 2013, Palme Yayıncılık, No:523, Ankara
Yardımcı Kaynaklar 1.Bitki Hücresi ve Bitki Morfolojisi Laboratuvar Kitabı, G. Algan ve C. Toker, Ankara Üniv. Fen Fak. Yayınları. No: 139, Ankara, 1984. 2.Deneysel Bitki Anatomisi ve Morfolojisine Giriş, H. Ocakverdi ve Y. Güzel,2009, Palme Yayıncılık, No:498, Ankara. 3.Bitki Anatomisi, S. Yentür, İstanbul Üniv. Yayınları No: 3808, İstanbul, 2003. 4.Bitki Anatomisi, M. Özyurt, Erciyes Üniv. Yayınları No: 48, Kayseri, 1992.

Ders İle İlgili Dosyalar