Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
HAREKETLİ APAREYLER İkinci Düzey DOR 602 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Diş hekimliği Fakültesinde okutulan lisans ortodonti derslerini almış olmak
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. AHMET YAĞCI, Yrd. Doç. Dr. Nisa Gül
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze eğitim
Dersin Amacı Hareketli aparey türlerinin öğrenilmesi, Hareketli apareylerin avantaj ve dezavantajlarının öğrenilmesi, Hareketli apareylerin endikasyonlarının ve kontendikasyonlarının öğrenilmesi
Dersin Tanımı Hareketli aparey türlerinin öğrenilmesi, Hareketli apareylerin avantaj ve dezavantajlarının öğrenilmesi, Hareketli apareylerin endikasyonlarının ve kontendikasyonlarının öğrenilmesi

Dersin İçeriği
1 Hareketli aygıtlar nelerdir?
2 Koruyucu ortodontik tedavide kullanılan hareketli apareyler
3 Durdurucu ortodontik tedavide kullanılan hareketli apareyler
4 Aktif tedavi ile birlikte kullanılan hareketli apareyler
5 Diş hareketi histolojisi, Ortodonti ve kuvvet
6 Diş hareket tipleri
7 Sınıf I maloklüzyonda kullanılan ortodontik hareketli apareyler
8 Sınıf II maloklüzyonda kullanılan ortodontik hareketli apareyler
9 Sınıf III maloklüzyonda kullanılan ortodontik hareketli apareyler
10 Deepbite tedavisinde kullanılan hareketli apareyler
11 Openbite tedavisinde kullanılan hareketli apareyler
12 Crossbite tedavisinde kullanılan hareketli apareyler
13 Ekspansiyon amacıyla kullanılan hareketli apareyler
14 Ortodontik tedavi sonrası retansiyon amacıyla kullanılan hareketli apareyler
15 Ortodontik hareketli apareylerin avantajları
16 Ortodontik hareketli apareylerin dezavantajları
17 Ortodontik hareketli apareylerin endikasyonları
18 Ortodontik hareketli apareylerin kontendikasyonları
19 Ortodontik hareketli apareylerin bölümleri
20 Ortodontik hareketli apareylerin kullanım alanları

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Hareketli aygıtları tanımlar, Koruyucu ortodontik tedavide kullanılan hareketli apareyleri tanımlar,Durdurucu ortodontik tedavide kullanılan hareketli apareyleri tanımlar, Aktif tedavi ile birlikte kullanılan hareketli apareyleri tanımlar
2 Diş hareketi histolojisi, Ortodonti ve kuvvet arasındaki ilişkileri tanımlar. Diş hareket tiplerini tanımlar
3 Sınıf I maloklüzyonda kullanılan ortodontik hareketli apareyleri tanımlar, Sınıf II maloklüzyonda kullanılan ortodontik hareketli apareyleri tanımlar,Sınıf III maloklüzyonda kullanılan ortodontik hareketli apareyleri tanımlar
4 Deepbite tedavisinde kullanılan hareketli apareyleri tanımlar, Openbite tedavisinde kullanılan hareketli apareyleri tanımlar
5 Crossbite tedavisinde kullanılan hareketli apareyleri tanımlar
6 Ekspansiyon amacıyla kullanılan hareketli apareyleri tanımlar
7 Ortodontik tedavi sonrası retansiyon amacıyla kullanılan hareketli apareyleri tanımlar
8 Ortodontik hareketli apareylerin avantajları ve Ortodontik hareketli apareylerin dezavantajlarını tanımlar
9 Ortodontik hareketli apareylerin endikasyonları ve Ortodontik hareketli apareylerin kontendikasyonlarını tanımlar
10 Ortodontik hareketli apareylerin bölümlerini ve Ortodontik hareketli apareylerin kullanım alanları tanımlar

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme. 2- Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme 3- Yöneticilerin rollerini ve yönetsel yeteneklerini öğrenebilme. 4- Okul liderliğinin temellerini bilme. 5- Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma. 6- Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma. 7- Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma. 8- Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 11 11 121
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 2 4
Ödevler 3 3 9
Sunum / Seminer hazırlama 1 1 1
Kısa sınavlar 1 1 1
Ara sınavlara hazırlık 1 1 1
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 1 1
Laboratuvar 2 2 4
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     147
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 1 25
Ödev 1 25
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı William Proffit--> Contemporary in Orthodontics Thomas M. Graber--> Orthodontics: Current Principles and Techniques Martyn T. Cobourne--> Handbook of Orthodontics Mustafa Ülgen--> Ortodonti (Anomoliler, Sefalometri, Etiyoloji, Büyüme ve Gelişim, Tanı)
Yardımcı Kaynaklar DOÇ.DR. AHMET YAĞCI Ders Notları

Ders İle İlgili Dosyalar