Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KANSER GENETİĞİ VE BİYOLOJİSİ Üçüncü Düzey ILA 629 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. MÜNEVVER BARAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç. Dr. MÜNEVVER BARAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Dersler teorik olarak ve sunum - soru cevap yapılarak işlenmektedir.
Dersin Amacı Kanserin doğası, onkogenler ve tümör supressör genler, sinyal yolakları, hücre bölünmesi ve hücre döngüsü, apopitoz, anjiogenez, metastaz ve kanser tedavisi konularında öğrencileri bilgilendirilmesini ve çevresel faktörlerin kanser oluşumu ve gelişimindeki etkilerinin öğretilmesini hedeflemektedir.
Dersin Tanımı Kanser genetiği ve biyoloji dersi, kanser biyolojisinin temel prensiplerini ve kanserin genetik temellerini anlamaya odaklanan bir akademik programdır. Bu ders, kanserin nasıl oluştuğunu, geliştiğini ve yayıldığını anlamak için moleküler, hücresel ve genetik düzeydeki mekanizmaları inceler.

Dersin İçeriği
1 Kanserin Doğası
2 Onkogenler, Tümör Virüsleri
3 Büyüme Faktörleri ve Kanser
4 Hücre İçi Sinyalleşme
5 Tümör Baskılayıcı Genler
6 Hücre Döngüsü
7 Mitoz ve Mayoz bölünme
8 Ara Sınav
9 Apopitoz
10 Hücre Ölümsüzleşmesi
11 Genomik Bütünlüğün Korunması
12 Anjiogenez
13 Metastaz
14 Çevresel Faktörlerin Kanser Oluşumu ve Gelişimindeki Etkileri
15 Kanser Tedavisi
16 Final Sınavı
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Kanserin doğası hakkında yorum yapabilir.
2 Kanser hücresinin biyolojik ve genetik süreçlerinin normal hücreden farklılıklarını kavrar.
3 Metastatik kanser progresyonunun, kanserin oluşumu ve gelişimi evrelerinin yorumlayabilir.
4 Çevresel ve genomik faktörlerin kanser moleküler biyolojisinde önemlerinin öğretilmesidir.
5 Onkogenlerin ve tümör supressör genlerin karsinogenezdeki işlevini tartışabilir.
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Hemşire ve hemşirelik teorilerini uygulama bilgi ve yeteneği geliştirebilme
2 Hemşirelik Esasları alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme
3 Hemşirelik Esasları alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme
4 Hemşirelik Esasları alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme
5 Hemşirelik Esasları alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri paylaşabilme
6 Hemşirelik Esasları alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 1 1
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     59
AKTS     2.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Molecular Mechanism of Cancer. Georg F. Weber, Springer, 2007.
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar