Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
EKONOMETRİ II İkinci Düzey MLY 526 Seçmeli 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli Teorik
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilere ileri düzey ekonometri yöntemlerinin tanımlanması ve anlatılması, ve ampirik çalışmalar için gerekli olan ileri teknikleri kazandırmaktır. Ekonometrik yöntemlerin uygulanması hem Stata hem de Eviews programları kullanılarak yapılacaktır. Dolayısıyla, öğrencinin Doktora Tez aşamasına geçtiğinde ampirik uygulama yapabilme ve bulgulardan hareketle bir takım politikalar üretme ya da önerebilme yeteneğinin geliştirmesi hedeflenmektedir.
Dersin Tanımı Zaman Serileri, durağanlık ve eş-bütünleşme testleri, Panel Veri modelleri; rassal etki, sabit etki vs.

Dersin İçeriği
1 Yatay Kesit Verileri Modelleri I: Doğrusal Olasılık Modeli, Probit ve Logit Modeli
2 Yatay Kesit Verileri Modelleri II: Sıralı Probit ve Logit Modeli
3 Yatay Kesit Verileri Modelleri III: Çoklu Logit Modeli
4 Örnek Seçimi Yanlılığı Problemi ve Tahmin
5 Bilgisayar Uygulaması I
6 Zaman Serilerine Giriş, Otokorelasyon fonksiyonu Yapısı ve Box-Jenkins Metodolojisi & ARIMA Modeleri
7 ARASINAV
8 Durağanlık ve Birim Kök Testleri (ADF, PP, KPSS vb..)
9 Bilgisayar Uygulaması II
10 Ko-entegrasyon testleri ve Hata Düzeltme Modelleri (EG, ARDL & Johansen-Juselious)
11 Nedensellik Testleri (Granger & Toda-Yamamoto)
12 Vektor Otoregresyon Modelleri & Bilgisayar Uygulaması III
13 Panel Verisi Modelleri: Sabit Etki/Rasgele Etki Modelleri, Model Seçimi
14 Bilgisayar Uygulaması IV
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Son dönemde gerek mikro gerekse makro iktisat çalışan bilim adamları, doktora tez çalışması yapan öğrencilerde dahil olmak üzere, ampirik bir uygulama yapmak istiyorlarsa, genel olarak, ekonometrik modellerden yararlanmak durumunda kalmaktadırlar. Dolayısıyla, uygulamalı tez ya da makale çalışması yapacak öğrencilerin akademik anlamda gelişmesi ya da yetişmesinde bu tür derslerin çok önemli rolü vardır.
2 makro ve mikro düzeyde veri temini
3 analiz öncesi verilerin hazırlanması
4 temel analiz methodlarının öğrenilmesi
5 bulguların yorumlanması ve karşılaştırılası
6 ampirik çalışmaların anlaşılması ve değerlendirilmesi
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Maliye alanı ile ilgili temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımaları da göz önüne alacak şekilde ileri düzeyde sahip olma
2 Bilgileri analiz etme, uygulamadaki yansımaları değerlendirme
3 Maliye alanına ilişkin sorunları tespit etme, gerek ekip gerek bireysel olarak sorunları çözebilme, elde edilen bulguları rapor haline getirip sunma.
4 Maliye ile ilgili alt dallarda uzmanlaşmak ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası yorum üretmek ve analiz yapma becerisine sahip olmak
5 Ulusal, bölgesel ve küresel ölçekte karşılaşılan sorunları iktisadi analiz yöntemleriyle analiz edebilmek ve çözüm önerileri geliştirebilmek
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 7 3 21
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Econometric Analysis of Cross Section and Panel Data (J.M. Wooldridge, 2001), Analysis of Panel Data (B. Baltagi,2010), Time Series Econometrics (W. Enders, 2005), Econometric Analysis (William, H. Greene; 2009) ve Econometric Methods (Johnston and Dinardo; 1997), Econometrics (J. Stewart and L. Gill)
Yardımcı Kaynaklar Ekonometrik Zaman Serileri Analizi (Mehmet Nargeleçekenler; 2010) & Temel Ekonometri (Gujarati)

Ders İle İlgili Dosyalar