Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
FİLM KURAMI Üçüncü Düzey RTS 914 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ MEHMET KÖPRÜ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Konferans.
Dersin Amacı Sinemaya dair kuramsal bir farkındalık oluşturmak ve sinema üzerine ortaya konulan düşünceleri doğuşundan günümüze öğrencilere tanıtmak.
Dersin Tanımı Sinemanın tarihsel gelişim sürecinde, onun üzerine üretilen düşüncelerin ve kuramların anlatıldığı kuramsal bir alan dersi.

Dersin İçeriği
1 Sinemanın doğuşu ve ilk tepkiler
2 Sinemaya dair Erken dönem düşünceler
3 Erken dönem kuramcılar ve biçimci geleneğin doğuşu: Rudolf Arnheim
4 Erken dönem kuramcılar ve biçimci Geleneğin Doğuşu: Béla Balázs
5 Rus Biçimciler (1): Pudovkin ve Kuleşov
6 Rus Biçimciler (2): Sergei Eisenstein
7 Rus Biçimciler (2): Sergei Eisenstein (Devam)
8 Sine-Göz ve Dziga Vertov
9 Gerçekçi film Kuramı ve Andre Bazin
10 Gerçekçi film Kuramı ve Andre Bazin (Devam)
11 Gerçekçi film Kuramı ve Siegfried Kracauer
12 Gerçekçi film Kuramı ve Siegfried Kracauer (Devam)
13 Auteur Politikası ve Kuramı
14 Genel değerlendirme
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Farklı film kuramlarını tanır ; bunların özgün niteliklerini sıralar ve sınıflandırır
2 Farklı kuramlardan hareketle yapılmış araştırmaları tanır
3 Film yapım / yaratım sürecinde kuramsal yaklaşımları akademik düzeyde uygular
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Lisans programında edinilen birikime dayalı olarak, Gıda Mühendisliği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek.
2 Bilimsel araştırma planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olmak.
3 Değişik disiplinlere ait bilgileri Gıda Mühendisliği alanında edindiği bilgilerle harmanlayabilmek.
4 Proses ve süreç tasarımlarında yeni ve uygulama alanı bulabilecek fikir geliştirme ve uygulayabilme becerisine sahip olmak.
5 Gıda teknolojisinde uygulanan son teknolojiler hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmak.
6 Lisans seviyesinde ders verebilme yetisibe sahip olmak.
7 Bilişim teknolojisinden (sunum, yazım, istatistik ve grafik programları) etkin bir şekilde yararlanabilmek.
8 Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde sorumluluk alabilecek yetkinliğe sahip olmak.
9 Bilimsel çalışmalarda eksik noktaları belirleyerek, çözüm noktasında izleyeceği yolun tayinini gerçekleştirebilecek altyapıya sahip olmak.
10 Uluslarası literatürü takip edebilecek terminolojiye hakim olmak.
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 3 36
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 3 30
Ödevler 1 10 10
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 20 20
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 1 10 10
Toplam iş yükü     151
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Sinema Kuramları (1); Editör: Z. Özarslan; Su Yayınevi; 2013 Büyük Sinema Kuramları; J. D. Andrew; Doruk Yayınları; 2010
Yardımcı Kaynaklar Sinema Kuramları (2); Editör: Z. Özarslan; Su Yayınevi; 2013 Film Çalışmaları; A. M. Butler; Kalkedon Yayınları; 2011

Ders İle İlgili Dosyalar