Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MODERNLEŞME VE İLETİŞİM Üçüncü Düzey GAZ 614 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. EBRU DAVULCU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli KONFERANS-TARTIŞMA
Dersin Amacı Modernleşme ve iletişim bağını kent, mahremiyet, bilim, kamusal alan, din, kimlik, toplum, medya ilişkileri çerçevesinde ele almak amaçlanmıştır.
Dersin Tanımı Modernleşme ve iletişim bağının kent, mahremiyet, bilim, kamusal alan, din, kimlik, toplum, medya ilişkileri çerçevesinde değerlendirildiği, akademik çalışmaların yapıldığı derstir.

Dersin İçeriği
1 Dersin tanımlanması, kaynaklar hakkında bilgi verilmesi
2 Modernleşme , postmodernleşme ve iletişim
3 Modernleşme sürecinde kent tasarımı ve iletişim
4 Modernleşme sürecinde kamusal alan ve iletişim
5 Modernleşme sürecinde mahremiyet ve iletişim
6 Modernleşme sürecinde bilim ve iletişim
7 Modernleşme sürecinde din ve iletişim
8 Modernleşme sürecinde kimlik ve iletişim
9 Bireyselleşme ve iletişim
10 Modernleşme sürecinde kadın ve iletişim
11 Modernleşme ve iletişim teknolojilerinde yaşanan değişimler
12 Modernleşme ve iletişim teknolojilerinde yaşanan değişimler
13 Türk modernleşmesi
14 Türk modernleşmesi
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenciler; modernleşme, postmodernleşme, modernleşme sürecinde değişen kent tasarımı, kamusal alan, mahremiyet, bilim, din, kimlik, bireyselleşme, kadın ve iletişim ilişkileri hakkında bilgi sahibi olur.
2
3
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Türk Dili ve edebiyatı alanında araştırma ve çalışma için temel bilgi ve becerileri kazanır.
2 Türk Dili ve edebiyatı alanındaki kavram ve teorileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir.
3 Türk Dili ve edebiyatının başlangıçtan günümüze kadarki tarihi gelişim ve değişimine vakıf olur.
4 Türk Dili ve edebiyatı konularında ileri düzey araştırma ve çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir
5 Osmanlı Türkçesiyle yazılmış edebi metinleri okuma, yazma ve anlama bilgi ve becerisine sahip olur.
6 Türkçeyi doğru, güzel ve etkili bir şekilde kullanır.
7 Türk halk kültürü ve edebiyatının sözlü-yazılı ürünlerini ve kaynaklarını tanır
8 Dil ve edebiyat alanlarındaki duyarlılık ve zevkini geliştirir.
9 Bilimsel düşünmeyi öğrenir.
10 Mesleki terminolojiye hâkim olur.
11 Türk Dili ve edebiyatı alanıyla ilgili bilgi ve dökümanlara internet ve kütüphaneler aracılığıyla ulaşabilir.
12 Disipline ilişkin sorunları görme, eleştirel bakış açısıyla değerlendirme ve çözüm üretme yetisi kazanır.
13 Alanla ilgili karşılaşılan problemleri çözmeye dayalı öneriler geliştirebilir.
14 Türk Dili ve edebiyatının etkilendiği din, düşünce ve sanat hareketlerini ve bunların izlerini tespit eder.
15 Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirmeler yapabilir.
16 Akademik çevreyi tanır.
17 Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkına varır.
18 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesine sahip olur
19 Bilimsel ve mesleki etik ve sorumluluk sahibi olur.
20 Yaşadığı dünya, içinde bulunduğu toplum ve kendisi hakkında eleştirel bir anlayışa sahip olur.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 25 2 50
Ödevler 7 3 21
Sunum / Seminer hazırlama 7 3 21
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı AlainTouraine-Modernliğin Eleştirisi ZaygmuntBauman, Modernizm ve Holocaust Giddens, Anthony– Modernliğin sonuçları Weber, Max (2008). Protestan Ahlakı ve Kapitalizmin Ruhu. Murphy, John-Postmodern Sosyal Analiz ve Postmodern Eleştiri John Urry, RusselKeat- Bilim Olarak Sosyal Teori Thomas Khun-Bilimsel Devrimlerin Yapısı Tuncer Bulutay- Bilimin Niteliği Üzerine Denemeler Lyotard – Postmodern Durum Charles PercySnow-İki Kültür Gulbenkian Komisyonu-Sosyal Bilimleri Açın Richard Sennett-Ten ve Taş Richard Sennett-Gözün Vicdanı Richard Sennett-Kamusal İnsanın Çöküşü Nurdan Gürbilek - Vitrinde Yaşamak Habermas - Kamusallığın Yapısal Dönüşümü Foucoult-Hapishanenin Doğuşu Foucoult-Cinselliği Tarihi NorbertElias, Uygarlık Süreci, C.I NorbertElias, Uygarlık Süreci, C.II Theodore Zeldin, İnsanlığın Mahrem Tarihi Şerif Mardin- Din ve İdeoloji Aziz Al-Azmeh, İslamlar ve Moderniteler ErnstGellner, Postmodernizm İslam ve Us. Nilüfer Göle, Modern Mahrem Medeniyet ve Örtünme Akbar S.Ahmed, Postmodernizm ve İslam Tekin, M. (2015). Postmodernizmin ‘Din’ Sorunu. Milel ve Nihal içinde. Sabri F. Ülgener. Zihniyet ve Din İslam Tasavvuf ve Çözülme Devri İktisat Ahlakı D. Morley,KevinRobins, Kimlik Mekanları Haldun Gülalp-Kimlikler Siyaseti Richard Sennet, Karakter Aşınması Daryush Shayegan, Yaralı Bilinç Bauman-Bireyselleşmiş Toplum John B. Thompson, Medya ve Modernite Baudrillard-Simülakrlar ve Simülasyon WalterOng-Sözlü Kültür Yazılı Kültür Sabri F. Ülgener, Zihniyet, Aydınlar, İzmler Şerif Mardin-Türk Modernleşmesi Fikret Başkaya-Yediyüz FerozAhmad, Modern Türkiye’nin Oluşumu Cemil Meriç-Umrandan Uygarlığa Niyazi Berkes-Türkiye’de Çağdaşlaşma
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar