Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
VETERİNER HALK SAĞLIĞI Birinci Düzey VBH 610 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. HARUN HIZLISOY
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. NURHAN ERTAŞ ONMAZ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Bu derste öğrencilere halk sağlığının korunması ve bu konuda veteriner hekimlerin görev ve sorumlulukları hakkında bilgi verilir.
Dersin Tanımı Hayvan sağlığı ile ilişkili olarak halk sağlığının korunmasına yönelik uygulamalar ile kriterlerin yanı sıra özellikle bu konuda veteriner hekimlerin görev ve sorumluluklarının açıklandığı derstir.

Dersin İçeriği
1 Halk sağlığına giriş
2 Veteriner hekimlerin bu alandaki görev ve sorumlulukları
3 Ulusal ve uluslar arası ticaret konuları
4 Halk sağlığı açısından önemli gıda kaynaklı zoonozlar
5 Halk sağlığı açısından önemli gıda kaynaklı zoonozlar
6 Halk sağlığı açısından önemli gıda kaynaklı zoonozlar
7 Zoonozların sınıflandırılmaları
8 Veteriner halk sağlığında bölgesel programlar
9 Zoonozlarla mücadele
10 Zoonozlarla mücadele
11 Veteriner tıp ve Veteriner hekimlik (Tek tıp - Tek sağlık)
12 Halk sağlığı veteriner hekimlerinin faaliyet alanları
13 Halk sağlığı kuruluşları
14 Halk sağlığı birimlerinin organizasyon yapısı
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Çiftlikten sofraya gıda güvenliği
2 Zoonoz Hastalıklar, koruma kontrol
3 Gıda kökenli riskler ve önleyici tedbirler
4 Tek tıp Tek Sağlık Konsepti
5 Halk sağlığı açısından biyolojik, Kimyasal ve fiziksel riskler
6 Çevre sağlığını korumaya yönelik tedbirler
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
2 Müzik sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
3 Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
4 Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün çalışmaların gerçekleştirilebilmesinde kullanabilmek
5 Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
6 Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
7 Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
8 Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları etkili bir şekilde sunabilmek
9 Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri (konserleri) takip etmek, katılımcı olabilmek
10 Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
11 Herhangi bir sanatsal etkinliği (konser, dinleti vb.) çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
12 Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 10 1 10
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Ödevler 5 5 25
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 8 2 16
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 8 2 16
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 5 4 20
Toplam iş yükü     98
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Burhan Dinçer, Belgin Sarımehmetoğlu. (2011). Veteriner Halk Sağlığı.
Yardımcı Kaynaklar İnternet erişimi

Ders İle İlgili Dosyalar