Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ÇEVRE KORUMA Üçüncü Düzey KİMS233 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Genel Kimya Bilgisi
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ŞERİFE SAÇMACI
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli yüz yüze doğrudan eğitim
Dersin Amacı Genel çevre sorunları ve önleme yöntemleri hakkında öğrencinin temel bilgileri kazanmasını sağlamak.
Dersin Tanımı Dersin önemi çevre kimyasının teorik ve pratik kavramları üzerinedir. Bu konular yeryüzü, hava kirliliği, su kirliliği ve atıksuların arıtılması, katı atıklar, yaşam ve ekolojiyi kapsayacaktır. Dersin çok önemli bir yaklaşımı, öğrencilere kimyasal olayların ve temel kavramların uygulamalarını geniş bir bakış açısından verme gayretidir.Öğrencilere çevre koruma bilincinin verilmesi hedeflenmektedir. Bu yaklaşımın özel alanlarla ilgili yapılacak araştırma ve iş imkanlarının seçiminde yararlı olacağı ümit edilmektedir.

Dersin İçeriği
1 İnsan doğa ilişkisi
2 alternatif kaynakların çevre açısından değerlendirilmesi;
3 alternatif kaynakların çevre açısından değerlendirilmesi;
4 üretim, işlem, geri kazanım, ve bertaraf evrelerinde kaynak yönetimi;
5 üretim, işlem, geri kazanım, ve bertaraf evrelerinde kaynak yönetimi;
6 üretim teknolojileri ve bunların çevre ve doğal döngülere etkileri;
7 üretim teknolojileri ve bunların çevre ve doğal döngülere etkileri;
8 Ara sınav
9 endüstriyel faaliyetlerin çevreye en az zarar verecek şekilde düzenlenmeleri
10 endüstriyel faaliyetlerin çevreye en az zarar verecek şekilde düzenlenmeleri;
11 çevre mevzuatı.
12 çevre mevzuatı.
13 Çevre sorunlarının çözümüyle ilgili proje çalışmaları.
14 Çevre sorunlarının çözümüyle ilgili proje çalışmaları.
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Toplumsal ve çevresel problemleri öğretmek ve duyarlılığı geliştirmek,
2 Çevre koruma bilincinin kazandırıldığı bireyler yetiştirmek
3 Kimya ve çevre gibi disiplinlerarası etkileşim gerektiren araştırma gruplarında yer almayı sağlamak,
4 Kimya ve çevre pratiğinde ilgili kurum ve kurullarla işbirliği yapmak
5 Çevre koruma bağlamında , vicdani, mesleki ve yasal sorumlulukları yerine getirmek
6 Çevre ve insan sağlığı koruma kuralları ile ilgili bilgi ve becerileri kazandırmak
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 1 13
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 4 2 8
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 4 2 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     59
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Umweltschutztechnik, Ulrich Förstner, 8 neu bearbeitete Auflage Springer-Verlag Berlin Heidelberg 2012
Yardımcı Kaynaklar www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/4.5.383.pdf

Ders İle İlgili Dosyalar