Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KÜRESELLEŞME Birinci Düzey D-ULS208 4 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ NAİL TANRIÖVEN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Küreselleşme ile ilgili temel teori, kavram ve tartışmaları inceler.
Dersin Tanımı Küreselleşmenin tanımını yaparak farklı teorik yaklaşımlar ışığında küreselleşmenin neden ve sonuçlarını inceler. Küreselleşmenin güvenlik, kalkınma ve kültür alanlarında uluslararası ve ulusal siyasete etkilerini açıklar.

Dersin İçeriği
1 Küreselleşme nedir?
2 Küreselleşme Yeni bir Olgu mu?
3 Küreselleşme: Neden ve Etkileri
4 Küreselleşmeye ilişkin Temel Yaklaşımlar
5 Hiper-küreselleşmeci Yaklaşım
6 Şüpheci Yaklaşım
7 Dönüşümcü Yaklaşım
8 Ara sınav
9 Küreselleşme ve "Tarihin Sonu" Tezi
10 Küreselleşme ve "Medeniyetler Çatışması" Tezi
11 Küreselleşme ve Güvenlik
12 Küreselleşme ve Kültürel Politik Ekonomi
13 Küreselleşme, Küreselcilik, Kabilecilik
14 Küreselleşme ve Kalkınma
15 Sonuç ve Değerlendirme
16 Yarıyıl Sonu Sınavı
17 Yarıyıl Sonu Sınavı
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Küreselleşme ile ilgili temel teorik ve kavramsal yaklaşımları kullanır.
2 Küreselleşmeye ilişkin küresel piyasa ve küresel sivil toplum gibi temel kavramları açıklar.
3 Küreselleşmeye ilişkin teorik ve kavramsal yaklaşımları karşılaştırır.
4 Küreselleşmeyi tarihsel bir perspektiften analiz eder.
5 Küreselleşme ile birlikte uluslararası sistemi yeniden şekillendiren aktör, yapı ve süreçleri analiz eder.
6 Küreselleşmenin ulus devlet üzerindeki etkilerini açıklar.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Çince ses tonları, anlambilim, biçembilim, sözdizimi ve dilbilgisi kuralları hakkında bilgi sahibi olur.
2 Çin yazısının kökeni, evrimi, yazım kuralları ve sözcük anlamlarını öğrenir.
3 Çince konuşma, okuma, dinleme becerisi edinir ve bu becerisini ulusal ve uluslararası platformlarda kullanabilir.
4 Çin edebiyatının, kültürünün ve tarihinin gelişim süreci ile ilgili bilgi sahibi olur.
5 Dinleme, okuma ve çeviri yoluyla çeşitli tür ve konularda hedef dildeki pasajları veya metinleri kavrar ve analiz eder.
6 Bireysel olarak özellikle Çince – Türkçe, Türkçe – Çince çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
7 Edebiyat, kültür, tarih vb. alanında uygulamalı ve kuramsal bilgileri çözümler ve yorumlar.
8 Özellikle Çin Kültürü alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
9 Çinceyi kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
10 Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilgi teknolojilerini kullanır.
11 Çin dili edebiyatı ve kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasına sahip çıkar.
12 Öğrencilere ödev hazırlama sorumluluk bilinci kazandırır.
13 Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olur.
14 Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 7 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 10 2 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 10 2 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 10 2 20
Toplam iş yükü     120
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Bülbül, K. (2009) Küreselleşme:Temel Metinler, Ankara: Orion Kitabevi.
Yardımcı Kaynaklar Şenses, F. (2004) ''Neoliberal Küreselleşme Kalkınma İçin Bir Fırsat mı, Engel mi?'', Kalkınma ve Küreselleşme, 1, 13-54.

Ders İle İlgili Dosyalar