Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KÜRESELLEŞME Birinci Düzey D-ULS208 4 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ NAİL TANRIÖVEN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Küreselleşme ile ilgili temel teori, kavram ve tartışmaları inceler.
Dersin Tanımı Küreselleşmenin tanımını yaparak farklı teorik yaklaşımlar ışığında küreselleşmenin neden ve sonuçlarını inceler. Küreselleşmenin güvenlik, kalkınma ve kültür alanlarında uluslararası ve ulusal siyasete etkilerini açıklar.

Dersin İçeriği
1 Küreselleşme nedir?
2 Küreselleşme Yeni bir Olgu mu?
3 Küreselleşme: Neden ve Etkileri
4 Küreselleşmeye ilişkin Temel Yaklaşımlar
5 Hiper-küreselleşmeci Yaklaşım
6 Şüpheci Yaklaşım
7 Dönüşümcü Yaklaşım
8 Ara sınav
9 Küreselleşme ve "Tarihin Sonu" Tezi
10 Küreselleşme ve "Medeniyetler Çatışması" Tezi
11 Küreselleşme ve Güvenlik
12 Küreselleşme ve Kültürel Politik Ekonomi
13 Küreselleşme, Küreselcilik, Kabilecilik
14 Küreselleşme ve Kalkınma
15 Sonuç ve Değerlendirme
16 Yarıyıl Sonu Sınavı
17 Yarıyıl Sonu Sınavı
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Küreselleşme ile ilgili temel teorik ve kavramsal yaklaşımları kullanır.
2 Küreselleşmeye ilişkin küresel piyasa ve küresel sivil toplum gibi temel kavramları açıklar.
3 Küreselleşmeye ilişkin teorik ve kavramsal yaklaşımları karşılaştırır.
4 Küreselleşmeyi tarihsel bir perspektiften analiz eder.
5 Küreselleşme ile birlikte uluslararası sistemi yeniden şekillendiren aktör, yapı ve süreçleri analiz eder.
6 Küreselleşmenin ulus devlet üzerindeki etkilerini açıklar.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Beden eğitimi ve spor alanının belli başlı kavramlarını, varsayımlarını, tartışmalarını, araştırma ve inceleme yöntemlerini kullanır.
2 Beden eğitimi ve spor öğretimine uygun planlama yapar.
3 Beden eğitimi ve spor öğretiminde planları uygular.
4 Beden eğitimi ve spor öğretiminde özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar.
5 Beden eğitimi ve spor alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
6 Alanı ile ilgili bilgi ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır şekilde ifade eder.
7 Fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder.
8 Beden eğitimi ve spor alanındaki araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.
9 Beden eğitiminde kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanır.
10 Öğretmenlik mesleği ile ilgili kavramları analiz eder.
11 Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişimlerine yönelik yaptığı ölçme değerlendirme sonuçlarını analiz edebilme ve öğrencilere gerekli geri bildirimleri sağlayabilir.
12 Öğrencilerin aktif biçimde ders katıldığı, anlamlı ve kalıcı öğrenmenin oluştuğu, öğrencinin kendini güvende hissettiği bir öğrenme ortamı oluşturabilme için gerekli olan birey ve grup yönetimi ilke ve stratejilerini uygulayabilir
13 Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar
14 Alanıyla ilgili genel kültür bilgisine yönelik konuları bilir.
15 Öğretmenlik mesleği için geçerli olan etik kurallara her zaman uygun davranabilir.
16 Toplumda spor kültürünün oluşturulması, farklı sporların tanıtılması ve spora katılımın yaygınlaştırılması için geçerli stratejiler geliştirebilir.
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 7 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 10 2 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 10 2 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 10 2 20
Toplam iş yükü     120
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Bülbül, K. (2009) Küreselleşme:Temel Metinler, Ankara: Orion Kitabevi.
Yardımcı Kaynaklar Şenses, F. (2004) ''Neoliberal Küreselleşme Kalkınma İçin Bir Fırsat mı, Engel mi?'', Kalkınma ve Küreselleşme, 1, 13-54.

Ders İle İlgili Dosyalar