Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
CBS-UA ENTEGRASYONU İLE ÇEVRESEL ALTLIKLAR HAZIRLAMA İkinci Düzey JFM 560 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ TALHA TAŞKANAT
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ TALHA TAŞKANAT
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Coğrafi Bilgi Sistemleri ve Uzaktan Algılama yöntemleri kullanılarak çevresel altlık haritalarının oluşturulması
Dersin Tanımı Coğrafi Bilgi Sistemleri ve Uzaktan Algılama yöntemleri kullanılarak çevresel altlık haritalarının oluşturulması

Dersin İçeriği
1 Coğrafi Bilgi Sistemlerine (CBS) Giriş
2 Uzaktan Algılamaya (UA) Giriş
3 CBS ve UA alanında kullanılan yazılımların/programların tanıtılması
4 Veri kaynaklarının tanıtılması
5 Topografik altlıkların oluşturulması
6 Topografik altlıkların oluşturulması
7 Hidrolojik altlıkların oluşturulması
8 Vize Haftası
9 Hidrolojik altlıkların oluşturulması
10 Antropojenik altlıkların oluşturulması
11 Antropojenik altlıkların oluşturulması
12 İklimsel altlıkların oluşturulması
13 İklimsel altlıkların oluşturulması
14 Altlık haritaların bir arada görselleştirilmesi
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Coğrafi Bilgi Sistemleri hakkında genel bilgi edinir.
2 Uzaktan Algılama alanında genel bilgi edinir.
3 İlgili programlar ve veri kaynakları hakkında bilgi edinir.
4 Topografik haritaların üretilmesi hakkında bilgi sahibi olur.
5 Hidrolojik ve çevresel haritaların oluşturulması hakkında bilgi sahibi olur.
6 Antropojenik haritaların oluşturulması hakkında bilgi sahibi olur.
7 İklimsel haritaların oluşturulması hakkında bilgi sahibi olur.
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Kamu Hukukund alanında genel bilgi edinme
2 Seçtiği derslerle ilgili ayrıntılı bilgi edinme
3 Mezunların uzman unvanı elde etmesi
4 Mesleklerine olumlu katkı sunma
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 14 3 42
Sunum / Seminer hazırlama 1 1 1
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 8 3 24
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 3 3
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 1 20 20
Toplam iş yükü     183
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar