Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
NANOMALZEMELERİN VE NANOTEKNOLOJİNİN TEMELLERİ Üçüncü Düzey MBM 316 6 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili İngilizce
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. MUSTAFA SERDAR ÖNSES
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yansı kullanımı eşliğinde öğrencilerin katılımıyla sözlü anlatım
Dersin Amacı Nanoteknolojiyi farklı alanlarda uygulayabilme temel altyapısına sahip olmak.
Dersin Tanımı Nanoteknoloji kavramı, uygulama alanları ve nanomalzemeler hakkında bilgi

Dersin İçeriği
1 Nanomalzemeleri tanımlamak, doğal nanomalzemeleri ve nano uygulamanın tarihsel gelişimini öğrenmek
2 Nano boyutlandırma, temel araştırma konuları veuygulama alanlarını öğrenmek, disiplinlerarası bilim özelliğini kavramak
3 Nano partiküllerin sıvı, kuru ve buhar sentezyöntemlerini öğrenmek ; sol jel, kimyasal çöktürme, kuru öğütme, PVD, CVD yöntemleri
4 Karbon nano tüpleri tanımak, üretim yöntemlerini, özelliklerini ve elektronik ve tıpta uygulama alanlarını öğrenmek
5 Karbon Nanomalzemeleri - Grafin, fülleren, nanotüp, nanotel- tanımlamak, yapısını ve oluşum konseptini öğrenmek
6 Nanomalzemeleri inceleme araçlarını ve çalışma prensiplerini öğrenmek; Taramalı tünelleme ve Atom kuvvet mikroskobu
7 Nano malzemelerin fiziksel ve kimyasal özellikleriniöğrenmek, Yüksek alan hacim oranı ve kuantum noktacıkları
8 Nanomalzemelerde boyuta bağlı olarak değişen, yeni özellikler kazanma nedenlerini öğrenmek
9 Nano elektronik-mekanik sistemleri - NEMS ve uygulamalarını öğrenmek
10 Nanotıp ve biyoteknolojideki uygulamaları öğrenmek; adrese teslim ilaç,kanser tedavisi, geni değistirilmiş yiyecekler
11 Nano malzemelerin geleceği, beklenti ve hedefleri tartışmak
12 -
13 -
14 -
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Nanoteknoloji hakkında temel bilgi sahibi olmak
2 Nanomalzemleri tanımak
3 Nanoteknoloji uygulama alanları hakkında bilgi sahibi olmak
4 İlaç, boy, tekstil, elektronik gibi alanlara nanoteknolojiyi adapte etmek
5 -
6 -
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 1 2 2
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 2 2
Toplam iş yükü     96
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı A Laboratory Course in Nanoscience and Nanotechnology
Yardımcı Kaynaklar A Laboratory Course in Nanoscience and Nanotechnology

Ders İle İlgili Dosyalar