Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
FARMAKOGENETİK Üçüncü Düzey GEN 612 Seçmeli 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yalnızca Yüksek Lisans ve doktora öğrencileri bu kursa kabul edilecektir.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç.Dr. Aslıhan Kiraz
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Arş.Gör
Dersin Veriliş Şekli teorik
Dersin Amacı Öğrencilere Farmakogenetik temellei hakkında bilgi vermek
Dersin Tanımı Kişilerdeki genetik farklılıklarından dolayı alınan ilacın farmakokinetiği ve farmakodinamiği değişmektedir, bu değişikliği ve değişikliğe neden olan genetik farklılıkları inceler

Dersin İçeriği
1 Genetik yapı, DNA''nın yapı ve işlevleri: Farmakogenetik and farmakogenemik kavramları
2 RNA ve proteinlerin yapı, görev ve işleyişleri
3 Genlerin yapısı ve gen Ekspresyonu; polimorfizim çeşitleri, polimorfizm yöntemi ve analizi.
4 İlaç yanıtında ve İiaç geliştirmede farmakogenomik ve farmakogenetiğin önemi
5 İlaçların absorpsiyon, dağılım, metabolizma ve eliminasyonu.
6 İlaç farmakokinetiğinde ve farmakodinamiğinde genetik faktörlere bağlı değişiklikler
7 Vize
8 İlaç metabolizmasındaki enzimlerin farmakogenetiği ve örnekleri
9 İlaç taşıyıcılarının farmakogenetiği ve örnekleri
10 Farmakogenetik ve proteomikler.
11 Gen tedavisi
12 Etik
13 Ödev Sunumları
14 Final
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Farmakogenetikte ilaç ilaç etkileşimlerinin ön görülmesi hakkında bilgi sahibi olunması
2 Farmakogenetiğin sağlık sistemine entegrasyonu hakkında bilgi sahibi olunması
3 Farmakogenetikte bireysel terapi yaklaşımlarının öğrenilmesi
4 Farmakogenetikte teknolojik ilerlemelerin öğrenilmesi
5 Farmakogenetikte etik konuların öğrenilmesi
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 14 2 28
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 14 2 28
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 14 2 28
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     144
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1-N. Başaran,Tıbbi Genetik Ders Kitabı,1999 2-Connor,J.M,Ferguson-Smith,M.A.:Essential Medical Genetics.Blackwell Scientific Publications,Third Ed.,1991 3-Emery,A.E.H.,(Ed),Rimoin,D.L.:Principles and Practice of Medical Genetics.Third edition,Volume 1,Churchill Livingsto,London, 4-Thompson&Thompson,Genetics in Medicine,6.th edition,2001
Yardımcı Kaynaklar 1-Klotz, U. (2007). "The role of pharmacogenetics in the metabolism of antiepileptic drugs: pharmacokinetic and therapeutic implications.". Clin Pharmacokinet 46 (4): 271–9. doi:10.2165/00003088-200746040-00001. PMID 17375979. 2-Ingelman-Sundberg M, Rodriguez-Antona C (August 2005). "Pharmacogenetics of drug-metabolizing enzymes: implications for a safer and more effective drug therapy". Philos. Trans. R. Soc. Lond., B, Biol. Sci. 360 (1460): 1563–70. doi:10.1098/rstb.2005.1685. PMC 1569528. PMID 16096104. 3-Malhotra AK (2010). "The state of pharmacogenetics". Psychiatr Times 27 (4): 38–41, 62.

Ders İle İlgili Dosyalar