Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İŞ HAYATI İÇİN YABANCI DİL Üçüncü Düzey HM 310 6 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili İngilizce Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. İLHAN ÖZEN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Sunum
Dersin Amacı İş hayatı için gerekli, yabancı dilde konuşma özgüveni ve becerisini arttırmak
Dersin Tanımı İş hayatı ve günlük hayat için yabancı dilin kullanımı

Dersin İçeriği
1 About you, your job and where you work
2 Your business activities
3 The location and layout of your company
4 Meeting and wellcoming Partings and thanks
5 Setting up a meeting Confirming arrangements
6 Changing plans Explaining and apologising
7 Making contact by phone Leaving and taking messages
8 e-mail and telephone problems
9 Eating out
10 Starting a journey
11 Travelling
12 Checking facilities and information
13 Arriving and meeting contacts
14 Gifts and saying thank you
15 Returning home
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Günlük hayat için gerekli olan genel gramer konularının tekrar edilmesi/öğrenilmesi
2 Tanışma/kendini tanıtma ve yer tarif etmeyi (ülke, şehir, bina, istasyon/havaalanı/ tren garı) öğrenmeyle ilgili kelimeleri, cümle yapılarını öğrenme
3 Toplantı düzenleme/onaylama, program değişikliği (tarih/yer/saat), toplantı için gerekli olan ekipman ile ilgili kelimeleri, cümle yapılarını öğrenme
4 Telefon aracılığıyla bağlantı kurma, mesaj alma/bırakma hakkında kelimeleri ve cümle yapılarını öğrenme
5 Telefon ve e-posta ile iletişimde yaşanan problemler ile ilgili kelimeleri ve cümle yapılarını öğrenme
6 İş seyahatini ve iş yemeğini ilgilendiren konularla ilgili cümle yapılarını öğrenme
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Lisans programında edinilen birikime dayalı olarak, Gıda Mühendisliği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek.
2 Bilimsel araştırma planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olmak.
3 Değişik disiplinlere ait bilgileri Gıda Mühendisliği alanında edindiği bilgilerle harmanlayabilmek.
4 Proses ve süreç tasarımlarında yeni ve uygulama alanı bulabilecek fikir geliştirme ve uygulayabilme becerisine sahip olmak.
5 Gıda teknolojisinde uygulanan son teknolojiler hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmak.
6 Lisans seviyesinde ders verebilme yetisibe sahip olmak.
7 Bilişim teknolojisinden (sunum, yazım, istatistik ve grafik programları) etkin bir şekilde yararlanabilmek.
8 Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde sorumluluk alabilecek yetkinliğe sahip olmak.
9 Bilimsel çalışmalarda eksik noktaları belirleyerek, çözüm noktasında izleyeceği yolun tayinini gerçekleştirebilecek altyapıya sahip olmak.
10 Uluslarası literatürü takip edebilecek terminolojiye hakim olmak.
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 14 2 28
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     92
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Ian Badger,Pete Menzies, English for Business Life Elementary, Marshall Cavendish Education
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar