Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TANITIM VE KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI Birinci Düzey Hİ 538 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. VAHİT İLHAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze Anlatım
Dersin Amacı Reklam metinleri ve görsellerini tarihsel bağlam üzerinden analiz etmek ve kitle iletişim araçlarındaki reklam faaliyetlerini incelemek bu dersin amacını oluşturmaktadır.
Dersin Tanımı İletişim ve halkla ilişkiler ve tanıtım alanı ile ilgili konularda bilimsel bilgilerin aktarıldığı bir derstir.

Dersin İçeriği
1 Dersin içeriğinin ve kaynaklarının tanıtılması
2 Yazılı, görsel ve işitsel reklamların tanımlanması
3 Yazılı, görsel ve işitsel reklamların tanımlanması
4 Medyada reklamı oluşturan unsurların analizi
5 Reklamın Türkiye ve dünyadaki tarihsel süreci
6 Eleştirel yaklaşımlar ve reklam analizleri
7 Vize
8 Reklam analizinde kullanılan yöntemlerin tartışılması
9 Medya okuryazarlığı kapsamında reklamların değerlendirilmesi
10 Göstergebilimsel analizle yapılan reklam çalışmalarının analizi
11 Reklamlarda Anlam ve İdeoloji
12 Reklam ve Gelecek
13 Postmodern Kültür Alanında Tüketim ve Reklam
14 Final
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Yazılı, görsel ve işitsel reklamların öğrenilmesi.
2 Medyada reklamını analiz etme becerisinin kazanılması.
3 Reklamın tarihsel süreçteki değişiminin anlaşılması.
4 Alandaki farklı yaklaşımların reklam analizlerinin öğrenilmesi.
5 Medya okuryazarlığı kapsamında reklamların değerlendirilebilmesi.
6 Reklamlardaki anlam ve ideolojinin analiz edilebilmesi.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 OK1. Sanat ve tasarım bilgisi – Seramik sanatının tarihini, kuramlarını ve kültürel bağlamlarını kavrar.
2 OK2. Görsel ve teorik analiz – Sanat eserlerini eleştirel yaklaşımla değerlendirir ve yorumlar.
3 OK3. Araştırma ve gözlem yeteneği – Sanat ve tasarım süreçlerinde bilgi toplar ve analiz eder.
4 OK4. Malzeme bilgisi – Seramik malzemelerinin fiziksel, kimyasal ve estetik özelliklerini tanır ve uygular.
5 OK5. Teknik beceriler – Seramik üretiminde modelleme, sırlama, pişirme ve kalıplama gibi teknikleri kullanır.
6 OK6. Sanatsal ifade – Seramik malzeme ile özgün bir üslup geliştirir
7 OK7. Tasarım yetkinliği – Estetik ve işlevselliği birleştirerek yaratıcı tasarımlar oluşturur.
8 OK8. Dijital beceriler – Bilgisayar destekli tasarım programlarını sanatsal ve endüstriyel seramik üretiminde kullanır.
9 OK9. Proje geliştirme – Tasarım ve üretim süreçlerini planlar ve yönetir.
10 OK10. Problem çözme – Karşılaşılan teknik ve tasarım problemlerine yaratıcı çözümler üretir.
11 OK11. Bağımsız çalışma – Kendi sanatsal projelerini geliştirir ve uygular.
12 OK12. Ekip çalışması – İş birliği yaparak grup projelerinde etkin rol alır.
13 OK13. İletişim becerileri – Görsel, yazılı ve sözlü sunumlarla fikirlerini etkili bir şekilde ifade eder.
14 OK14. Sanatsal farkındalık – Kültürel ve toplumsal değerleri gözeterek sanatsal üretimde bulunur.
15 OK15. Sergi ve küratörlük bilgisi – Sanat eserlerini sergileme ve koleksiyon yönetimi konusunda bilgi sahibidir.
16 OK16. Atölye yönetimi – Seramik atölyesinin güvenliğini ve sürdürülebilirliğini sağlar.
17 OK17. Girişimcilik ve marka yönetimi – Kendi kişisel markasını ve sanat stüdyosunu oluşturma becerisine sahiptir.
18 OK18. Sosyal sorumluluk – Sanatın toplumsal etkisini göz önünde bulundurarak sosyal projelere katkı sağlar.
19 OK19. Eleştirel düşünme – Sanatsal üretimde analitik ve eleştirel bir bakış açısı geliştirir.
20 OK20. Uluslararası bakış açısı – Seramik sanatındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve katkıda bulunur.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 3 36
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 5 60
Ödevler 1 15 15
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     153
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Yok
Yardımcı Kaynaklar - Barhes, Roland (2005). Göstergebilimsel Serüven, 4.baskı, YKY yayınları, İstanbul. - Baudrillard, Jean (2004), Tüketim Toplumu, 2. basım, Ark yayınları, İstanbul. - Dağtaş, Banu (2003), Reklamı Okumak, Ütopya Yayınları, Ankara. - Elden, Müge – Ulukök, Özkan – Yeygel, Sinem (2005) , Şimdi Reklamlar, 2.baskı, İletişim Yayınları, İstanbul. - Fiske, John (2003), İletişim Çalışmalarına Giriş, 2. baskı, Bilim ve Sanat yayınları, Ankara. - Göker, Gamze 'Bilişim Teknolojileri Reklamlarında Toplumsal Cinsiyet Örüntüleri: BT Haber Örneği', Kültür ve İletişim, 2004,7(2) Yaz. - Haluk Geray, “Kitle İletişiminde Reklamcılık”, İletişim Ağlarının Ekonomisi, Telekomünikasyon, Kitle İletişimi, Yazılım ve İnternet, Derleyenler: Funda Başaran, Haluk Geray, Siyasal Kitabevi, Ankara, 2005 - Pells, Richard (2001), 20.Yüzyılda Küresel Kültür Miti ve Tehditi: Modernizmden Film Endüstrisine, Küreselleşme ve Modernleşme Sürecinde Kültürel Kimlik, Konrad Adenauer Vakfı Yayınları - Tellan, Derya (2009). Reklamcılık: Bakmak ve Görmek, Ankara: Ütopya Yayınevi

Ders İle İlgili Dosyalar