Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
PARAZİTLERİN İNCE YAPISI Üçüncü Düzey PAR 607 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. SALİH KUK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Teorik
Dersin Amacı Öğrencilere parazitlerin ince yapısı hakkında temel bilgileri aktarmak.
Dersin Tanımı Tıbbi öneme sahip parazitlerin morfolojik yapılarını ayrıntılı bir şekilde öğretir.

Dersin İçeriği
1 Protozoonların hücre yapısı I
2 Protozoonların hücre yapısı II
3 Amiplerin ince yapıları
4 Kamçılı protozoonların ince yapıları
5 İntestinal ve doku coccidialarının ince yapıları
6 Plasmodiumların ince yapıları
7 Sestodların ince yapıları I
8 Sestodların ince yapıları II
9 Trematodların ince yapıları
10 Trematodların ince yapıları II
11 Nematodların ince yapıları I
12 Nematodların ince yapıları II
13 Artropodların ince yapısı I
14 Artropodların ince yapısı II
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Protozoonların hücre yapısı hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamak.
2 Amiplerin ince yapıları hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamak.
3 Kamçılı protozoonların ince yapıları hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamak.
4 İntestinal ve doku coccidialarının ince yapıları hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamak.
5 Plasmodiumların ince yapıları hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamak.
6 Sestodların ince yapıları hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamak.
7 Trematodların ince yapıları hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamak.
8 Nematodların ince yapıları hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamak.
9 Artropodların ince yapısı hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamak.
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Bakteriyoloji, viroloji, mikoloji ve immünoloji alanında kanıta dayalı ve güncel bilgi ve beceriler kazanmak.
2 Bilimsel araştırmalar için kanıta dayalı bilgiyi kullanmak.
3 Mikrobiyoloji alanında projeler geliştirmek.
4 Bilimsel araştırma sonuçlarını analiz edebilmek.
5 Bilimsel istatistiksel değerlendirmeleri irdeleyebilmek.
6 Bilimsel çalışmada etik prensiplerinin önemi hakkında farkındalık kazanmak.
7 Bilimsel bilgiye ulaşmak için kütüphane ve e-kaynakları kullanmak.
8 Mikrobiyoloji alanıyla ilgili cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibi olmak.
9 Mikrobiyoloji laboratuvarlarını iyi laboratuvar uygulamaları ve biyogüvenlik kurallarına uygun şekilde kullanmak.
10 Bilimsel okumalar ve araştırmalar sonucunda edindiği bilgileri ulusal ve uluslararası alanda sunabilmek.
11 Ulusal ve uluslararası projelerde araştırmacı olarak rol alır, interdisipliner araştırmalar yapmak.
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 12 144
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 70
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   30
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   70
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Saygı G, 1998. Temel Tıbbi Parazitoloji, Baskı Esnaf Ofset Matbaacılık, Sivas Bogitsh BJ, Cheng TC; Human Parasitology, Academic press, Sandiago, California, 1998
Yardımcı Kaynaklar İnternet

Ders İle İlgili Dosyalar