Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
HAYVANLARDA DOPİNG MADDELERİ İkinci Düzey VFT 530 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. BİLAL CEM LİMAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. FERİDE KOÇ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli YÜZ YÜZE HAFTADA 2 SAAT TEORİK
Dersin Amacı Hayvanlarda kullanılan doping maddeleri, Laboratuvar testleri, Dünya ve Türkiye''de doping maddelerinin kontrolü hakkında bilgi vermek
Dersin Tanımı İnsan, at, köpek, horoz vb yarışacak canlının karşılaşma sırasında zihinsel veya fiziksel performansını artırmak amacı ile yasaklanmış bazı maddeleri kullanmasına doping denir

Dersin İçeriği
1 Doping çeşitleri
2 Doping maddesi sayılabilecek maddeler
3 MSS’ni etkileyen maddeler
4 Nöroleptik ilaçlar
5 Trankilizanlar
6 Yerel anestezikler
7 Narkotik ve narkotik olmayan ağrı kesiciler
8 Ara sınav
9 Otonom sinir sistemi ilaçları I
10 Otonom sinir sistemi ilaçları II
11 İlaç ve doping maddesi ilişkisi
12 Doping maddesini tespite yönelik laboratuvar testleri
13 Doping maddesi kullanımını sınırlayıcı uygulamalar
14 Dünyada ve Türkiye’de doping kontrolü
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Doping çeşitlerini öğrenir.
2 Doping maddesi sayılabilecek maddeler hakkında bilgi sahibi olur.
3 İlaç ve doping maddesi ilişkisini kavrar.
4 Doping maddesini tespite yönelik laboratuvar testleri hakkında bilgi sahibi olur.
5 Doping maddesi kullanımını sınırlayıcı uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur.
6 Dünyada ve Türkiye’de doping kontrolü hakkında bilgi sahibi olur.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2 Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
3 Sunum ve aktarma becerisi kazanır,
4 Biyoistatistik Ana bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli bilgi birikimine sahip olur,
5 Bilimsel bakışa sahip olur,
6 Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenir,
7 Saha çalışmalarında bilgi, görgü ve beceri kazanır
8 Bilimsel yenilikleri takip eder,
9 Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olur,
10 Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur,
11 Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanır,
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 10 2 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 1 14
Toplam iş yükü     104
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Veteriner Toksikoloji, Kaya S, Pirinçci İ, Bilgili A editör (2002)
Yardımcı Kaynaklar Toxicology The Basic Science of Poisons-Casarett and Doull

Ders İle İlgili Dosyalar