Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TÜRKİYE TATLISU BALIKLARI Üçüncü Düzey BİY 591 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. DİDEM AYDIN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. DİDEM AYDIN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Dersin amacı öğrencileri Türkiye tatlı su balıklarının tanımlanması konusunda bilgi sahibi yapmaktır.
Dersin Tanımı Türkiye tatlı su balık faunası ile ilgili tarihçe, Türkiye Tatlı su balıklarının biyoçeşitliliği, Türkiye balık faunası ve dünyadaki durumu, Taksonların tanımı, Morfolojik ve Anatomik terimler, Meristik karakterlerin ifade edilmesi, Dikotomik tayin anahtarının özelliği ve kullanılması, Sınıfların, alt sınıfların, takımların özellikleri, Familya, cins, tür ve alt türlerin diagnostik ve biyo ekolojik özellikleri, Türkiye egzotik tatlı su balıklarını öğretmek.

Dersin İçeriği
1 Türkiye tatlı su balıkları hakkındaki çalışmaların tarihçesi
2 Türkiye balıklarının genel sınıflandırması
3 Sembol, terim ve deyimlerin açıklanması
4 Sembol, terim ve deyimlerin açıklanması
5 Familyaların genel özelliklerinin açıklanması
6 Familyaların genel özelliklerinin açıklanması
7 Familyaları temsil eden cins, tür ve alt türlerin diagnostik özellikleri ile biyolojik ve ekolojik özelliklerinin belirlenmesi
8 Familyaları temsil eden cins, tür ve alt türlerin diagnostik özellikleri ile biyolojik ve ekolojik özelliklerinin belirlenmesi
9 Familyaları temsil eden cins, tür ve alt türlerin diagnostik özellikleri ile biyolojik ve ekolojik özelliklerinin belirlenmesi
10 Familyaları temsil eden cins, tür ve alt türlerin diagnostik özellikleri ile biyolojik ve ekolojik özelliklerinin belirlenmesi
11 Familyaları temsil eden cins, tür ve alt türlerin diagnostik özellikleri ile biyolojik ve ekolojik özelliklerinin belirlenmesi
12 Familyaları temsil eden cins, tür ve alt türlerin diagnostik özellikleri ile biyolojik ve ekolojik özelliklerinin belirlenmesi
13 Türkiye iç sularındaki temsilcilerinin ekonomik önemlerinin ve ülke bazındaki dağılımlarının incelenmesi
14 Türkiye iç sularındaki temsilcilerinin ekonomik önemlerinin ve ülke bazındaki dağılımlarının incelenmesi
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Türkiye iç sularında dağılım gösteren balık gruplarının genel anatomik özelliklerini tanıyabilme.
2 Türkiye iç sularında dağılım gösteren balık gruplarının genel morfolojik özelliklerini tanıyabilme.
3 Balıkların teşhisinde dikkat edilmesi gereken hususları öğrenebilme.
4 Tür tayininde önem arz eden karakterlerin neler olduğunu kavrayabilme.
5 Türkiye iç sularındaki temsilcilerinin ekonomik önemlerini ve ülke bazındaki dağılımlarını öğrenebilme.
6 Ülkemiz biyolojik zenginlikleri hakkında fikir sahibi olabilme.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular.
2 Alanında en son gelişmeler dâhil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir.
3 Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir.
4 Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar.
5 Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygulama ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir.
6 Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur.
7 Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır.
8 Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
9 Uzmanlık alanında çalışanlarla ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 7 5 35
Sunum / Seminer hazırlama 1 5 5
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 24 24
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 20 20
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 30 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     188
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 65
Kısa sınav 0 0
Ödev 7 35
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Geldiay, R., Balık, S. (2007). Türkiye Tatlısu Balıkları. Ege Üniv. Su Ürünleri Fakültesi Yayınları No. 46. İzmir.
Yardımcı Kaynaklar İhtiyoloji. Nobel Basımevi. Ankara. (Bölüm 2, 16, 18). Demirsoy, A. (1988). Yaşamın Temel Kuralları, Omurgalılar/Anamnyota. Hacettepe Üniv. Yayınları. Ankara. (Bölüm 36-38) Moyle, P.B., Cech, J.J. (1988). Fishes and Introduction to Ichthyology. Prentice Hall, New Jersey. (Bölüm 3, 4, 5). Balık, S., Ustaoğlu, M.R. (2001). Türkiye içsu balıkları tanımlama kılavuzu. Ege Üniv. Su Ürünleri Fakültesi Yayınları No. 10. İzmir.

Ders İle İlgili Dosyalar