Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TÜRKÇENİN KAYNAK ESERLERİ İkinci Düzey TDE 504 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. ÜMİT TOKATLI
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. ÜMİT TOKATLI
Dersin Veriliş Şekli TEORİK
Dersin Amacı Türkçenin kaynak eserlerini tanıtmak
Dersin Tanımı Türkçenin kaynak eserlerinin tanıtılması

Dersin İçeriği
1 Türkçenin kaynak eserlerini tanıtmak
2 Türkçenin kaynak eserlerini tanıtmak
3 Türkçenin kaynak eserlerini tanıtmak
4 Türkçenin kaynak eserlerini tanıtmak
5 Türkçenin kaynak eserlerini tanıtmak
6 Türkçenin kaynak eserlerini tanıtmak
7 Ara sınav
8 Türkçenin kaynak eserlerini tanıtmak
9 Türkçenin kaynak eserlerini tanıtmak
10 Türkçenin kaynak eserlerini tanıtmak
11 Türkçenin kaynak eserlerini tanıtmak
12 Türkçenin kaynak eserlerini tanıtmak
13 Türkçenin kaynak eserlerini tanıtmak
14 Türkçenin kaynak eserlerini tanıtmak
15 Türkçenin kaynak eserlerini tanıtmak
16 Türkçenin kaynak eserlerini tanıtmak
17 Final sınavı
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Türkçenin kaynak eserlerini tanıtılması
2 Türkçenin kaynak eserlerini tanıtılması
3 Türkçenin kaynak eserlerini tanıtılması
4 Türkçenin kaynak eserlerini tanıtılması
5 Türkçenin kaynak eserlerini tanıtılması
6 Türkçenin kaynak eserlerini tanıtılması
7 Türkçenin kaynak eserlerini tanıtılması
8 Türkçenin kaynak eserlerini tanıtılması
9 Türkçenin kaynak eserlerini tanıtılması
10 Türkçenin kaynak eserlerini tanıtılması

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Bilimsel araştırma yaparak bilgiye erişme, değerlendirme ve yorumlama yeteneği kazanmak ve Senatonun belirlediği tez yazım kriterlerine uygun olarak kalitesi yüksek tezler yapma bilgi ve becerisine sahip olmak.
2 Mesleki alanda derin bilgi kazanmak ve mevcut bilgiyi uygulamada kullanabilmek.
3 Türkçe eğitimi ve öğretimi alanındaki problemlerle ilgili verileri toplama, analiz etme ve yorumlama ile ilgili yeterliliklere sahip olmak.
4 Türkçe öğretimi alanındaki bir araştırmanın altyapısını kurma, araştırma projelerine katılma, ulusal ve uluslar arası seminer ve kongrelere katılma yeterliliklerine sahip olmak
5 Lisans eğitimi sürecinde alınan temel bilgilerin nasıl kullanılacağını kavramak, yeterli olmayan bilgi becerileri tamamlama yeterliliğine sahip olmak.
6 Mesleki yaşamda sürekli gelişmelerden haberdar olmak ve kendini geliştirme yetkinliğine sahip olmak.
7 Türkçenin eğitimi ve öğretimindeki temel sorunları görmek, bunlara çözümler üretebilecek akademik yeterliliğe sahip olmak.
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 7 98
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     144
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı İLHAN, Nadir, (2207), Geçmişten Günümüze Sözlükçülük Geleneği ve Türk Dili Sözlükleri, Manas Yay.
Yardımcı Kaynaklar İLHAN, Nadir, (2207), Geçmişten Günümüze Sözlükçülük Geleneği ve Türk Dili Sözlükleri, Manas Yay.

Ders İle İlgili Dosyalar