Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
UZMANLIK ALAN DERSİ 1 Birinci Düzey RDE 751 3 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ ŞULE YILMAZ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. SEVİNÇ ÜÇGÜL, DOÇ. DR. REYHAN ÇELİK, YRD. DOÇ. DR. ERDEM ERİNÇ, YRD. DOÇ. DR. HÜSEYİN PARLAK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Uzmanlık Alan Dersi,lisansüstü öğrencisinin tez çalışmalasına rehberlik eder,tez çalışması ile ilgili,öğrencinin bilgi,beceri,bilimsel etik ve tutum kazanmasını amaçlamaktadır.
Dersin Tanımı Tez aşamasında olan yüksek lisans öğrencilerinin çalışma konularının ve bu konulardaki yeni gelişmelerin değerlendirilmesi, konularla ilgili bilimsel yayınların taranması,takip edilmesi,tartışılması,toplanan verilerin değerlendirilmesi ve işlenmesi çalışmaları

Dersin İçeriği
1 Tez konusu ile ilgili literatür taraması
2 Tez konusu ile ilgili literatür taraması
3 Tez konusu ile ilgili literatür taraması
4 Tez konusu ile ilgili bilimsel makale ve kitaplanların okunması,değerlendirilmesi
5 Tez konusu ile ilgili bilimsel makale ve kitaplanların okunması,değerlendirilmesi
6 Tez konusu ile ilgili bilimsel makale ve kitaplanların okunması,değerlendirilmesi
7 Tez konusu ile ilgili bilimsel makale ve kitaplanların okunması,değerlendirilmesi
8 Tez konusu ile ilgili bilimsel makale ve kitaplanların okunması,değerlendirilmesi
9 Tez konusu ile ilgili bilimsel makale ve kitaplanların okunması,değerlendirilmesi
10 Tez konusu ile ilgili bilimsel makale ve kitaplanların okunması,değerlendirilmesi
11 Tez konusu ile ilgili bilimsel makale ve kitaplanların okunması,değerlendirilmesi
12 Tez konusu ile ilgili bilimsel makale ve kitaplanların okunması,değerlendirilmesi
13 Tez konusu ile ilgili bilimsel makale ve kitaplanların okunması,değerlendirilmesi
14 Tez konusu ile ilgili bilimsel makale ve kitaplanların okunması,değerlendirilmesi
15 Tez konusu ile ilgili bilimsel makale ve kitaplanların okunması,değerlendirilmesi
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme
2 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme
3 Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme becerisi.
4 Bilgiye ulaşma yöntemlerini etkin ve etik değerlere uygun olarak kullanabilme.
5 -
6 -
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir; bu bilgiyi akademik ve mesleki süreçlerde etkili biçimde kullanır.
2 Rus dili ve edebiyatıyla ilgili yazılı ve sözlü sunumları akademik düzeyde hazırlar ve sunar; düşüncelerini farklı ortamlarda açık ve etkili biçimde ifade eder.
3 Edebi türleri, dönemleri ve temsilcilerini tarihsel ve kültürel bağlamlarıyla birlikte analiz eder; eleştirel bir perspektifle değerlendirir.
4 Rusça-Türkçe ve Türkçe-Rusça metinleri, dilin yapısal ve anlamsal özelliklerini dikkate alarak çevirir; çeviri sürecinde kuramsal bilgi ve etik ilkeleri uygular.
5 Disiplinlerarası yaklaşımları kullanarak edebiyat ve kültür metinlerini çağdaş kuramlar çerçevesinde yorumlar ve analiz eder.
6 Bağımsız araştırma yapar, edebi ve dilsel meseleleri çözümleyici bir yaklaşımla ele alır; akademik yazım ve yayın ilkelerine uygun ürünler üretir.
7 Kültürlerarası farklılıklara duyarlı bir yaklaşım geliştirir; Rus ve Türk kültürlerini karşılaştırmalı olarak değerlendirir.
8 Güncel bilgi teknolojileri ve dijital kaynakları kullanarak veri toplar, analiz eder ve bu verileri eğitim-öğretim ve mesleki ortamlarda paylaşır.
9 Rus dili ve edebiyatı bilgisini kamu ve özel sektördeki mesleki uygulamalara aktarır; çeşitli alanlarda istihdam edilebilirlik becerisi geliştirir.
10 Kültürel ve sanatsal etkinliklerin planlanması ve uygulanmasında aktif rol alır; topluma katkı sağlayan sosyal projeler geliştirir.
11 Bireysel ve ekip çalışmasına yatkındır; akademik ve mesleki ortamlarda iş birliği içinde çalışır.
12 Evrensel etik değerleri benimser; dil, ırk, cinsiyet, inanç ve sosyal statü farkı gözetmeksizin saygılı, duyarlı ve kapsayıcı bir tutum sergiler.
13
14 .
15 .
16 .
17 .
18 .
19 .
20 .
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Ödevler 13 1 13
Sunum / Seminer hazırlama 2 10 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 5 5
Toplam iş yükü     125
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar