Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MEDYA OKURYAZARLIĞI İkinci Düzey SEC 231 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Öğr.Gör. ÇAĞATAY ENGÜR
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli YÜZYÜZE
Dersin Amacı Öğrencilerin yazılı, görsel, işitsel ve sosyal medya ortamlarındaki mesaj ve iletileri eleştirel bakış açısıyla çözümleyebilmelerini sağlamak
Dersin Tanımı Bu ders; medya okuryazarlığı kavramı, medya okuryazarlığının ortaya çıkışı ve önemi, medya okuryazarlığı kuramları, Dünyada medya okuryazarlığı uygulamaları, Türkiye’de medya okuryazarlığı uygulamaları ve medya analizleri konularını içermektedir.

Dersin İçeriği
1 Okuryazarlık Kavramı ve Medya Okuryazarlığına Giriş
2 Medya Okuryazarlığının Tarihsel Gelişimi ve İlişkili Kavramlar
3 Medya Analizi: Medyayı Okumak ve Yazmak
4 Medya Okuryazarlığı Modelleri ve İlkeleri
5 21.Yüzyılda Medya Okuryazarlığının Önemi ve İşlevi
6 Popüler Kültür, Sosyal Medya, ve Yaşam Boyu Öğrenme
7 Manipülasyon, Dezanformasyon ve Propaganda Süreçleri
8 Enformasyon Süreci ve İletişim Paradigmaları
9 Ara sınav
10 Eleştirel Bakış Açısı ve Eleştirel Medya Okuryazarlığı
11 Medya Okuryazarlığına İlişkin Örnek Etkinlikler
12 Medya Okuryazarlığı Eğitiminde Örnek Ülke Uygulamaları
13 Türkiye’de Medya Okuryazarlığı
14 Türkiye’de Medya Okuryazarlığı
15 Siber Zorbalık Kavramı ve Basın Taraması, Medya Okuryazarlığının Hukuksal Boyutu
16 Siber Zorbalık Kavramı ve Basın Taraması, Medya Okuryazarlığının Hukuksal Boyutu
17 Final sınavı
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Medya terimlerini ve işleyişini bilir
2 Bilinçli bir medya okuryazarı olur
3 Medya Okuryazarlığı alanındaki kuramcıları bilir
4 Medyanın yapısal fonksiyonlarını bilir
5 Medyada manipülasyon, propaganda ve dezenformasyon kavramlarını açıklar
6 Türkiye''''de medya okuryazarlığının geldiği noktayı açıklar
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme. 2- Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme 3- Yöneticilerin rollerini ve yönetsel yeteneklerini öğrenebilme. 4- Okul liderliğinin temellerini bilme. 5- Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma. 6- Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma. 7- Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma. 8- Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 2 30
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     75
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Ders Notları
Yardımcı Kaynaklar Medya Okuryazarlığı - Melda Cinman Şimşek, Nurçay Türkoğlu - Pales Yayınları

Ders İle İlgili Dosyalar