Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BETONARME I Birinci Düzey İNŞ 313 5 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri İNŞ 204 MUKAVEMET-II DERSİNİ GEÇMİŞ OLMAK
Eğitimin Dili Turkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ HİDAYET ÖZDEMİR
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ HİDAYET ÖZDEMİR, DR. ÖĞR. ÜYESİ YÜKSEL GÜL ASLANBAY
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Haftada iki saat teorik anlatım. Haftada bir saat problemlerin çözümü.
Dersin Amacı Betonarme yapı elemanlarının fiziksel ve mekanik özelliklerinin ve kiriş-kolon taşıyıcı elemanların betonarme hesap ve tasarımı temel ilkelerinin göz önüne alınması amaçlanmaktadır.
Dersin Tanımı Beton ve Betonarmenin Tarihçesi, Beton Tanımı ve Beton Malzemesinin Özellikleri, Betonun Fiziksel ve Mekanik Özellikleri.Çelik ve Beton Sınıfları. Betonarme Davranışı ve Hesap İçin Temel İlkeler. Çift Donatılı Dikdörtgen Kiriş Kesitleri ve Hesap Esasları.ek ve Çift Donatılı Tablalı Kiriş Kesitleri.Kirişlerde Kesme Etkisi.Eksenel Kuvvet Altındaki Elemanlar (Kolonlar).Kalın Kolonların Hesap ve Tasarımı. Narin Kolonların Hesap ve Tasarımı. Kolonlarda Kesme Güvenliği ve Kesme Donatısının Belirlenmesi. TBDY2018 deprem yönetmeliği ile TS-500 esasları ve esaslara uygunluk açısından taşıyıcı elemanların değerlendirilmesi.

Dersin İçeriği
1 Beton ve Betonarmenin Tarihçesi.
2 Beton Tanımı ve Beton Malzemesinin Özellikleri.
3 Betonun Fiziksel ve Mekanik Özellikleri.
4 Çelik ve Beton Sınıfları.
5 Betonarme Davranışı ve Hesap İçin Temel İlkeler.
6 Çift Donatılı Dikdörtgen Kiriş Kesitleri ve Hesap Esasları.
7 Tek ve Çift Donatılı Tablalı Kiriş Kesitleri.
8 Kirişlerde Kesme Etkisi.
9 Eksenel Kuvvet Altındaki Elemanlar (Kolonlar).
10 Kalın Kolonların Hesap ve Tasarımı.
11 Narin Kolonların Hesap ve Tasarımı.
12 Narin Kolonların Hesap ve Tasarımı.
13 Kolonlarda Kesme Güvenliği ve Kesme Donatısının Belirlenmesi.
14 Kolonlarda Kesme Güvenliği ve Kesme Donatısının Belirlenmesi.
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi,
2 Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
3 İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi
4 Meslek hayatında karşılaşacağı betonarme problemleri çözme yeteneğini geliştirmek
5 Proje okuma ve yorumlama yetisi
6 Standart ve yönetmelikler için adaptasyon sağlamak
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İngilizce okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini ileri düzeyde geliştirebilmek.
2 Ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek İngilizce dil yeterliğini kazanmak.
3 İngiliz edebiyatına ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını kavramak
4 İngiliz dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimine ait bilgiye sahip olmak.
5 Dilbilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlambilim, biçembilim, söylembilim ve derlembilim konularında yetkinlik kazanmak.
6 İngilizceden Türkçeye, Türkçeden İngilizceye farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe sahip olmak.
7 Alanıyla ilgili en son bilgi ve teknolojileri bilerek kullanmak.
8 Türkiye ve dünyanın farklı ülkelerinde İngilizce alanında mesleğini icra edecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip olmak.
9 Dilbilim, yabancı dil öğretimi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olmak.
10 Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliğe sahip olmak.
11 Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlayıp bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirebilmek.
12 Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisine sahip olmak.
13 Mesleki etik ve sorumluluk bilinci geliştirmek.
14 Disiplinlerarası bilgi birikimi ve bakış açısı kazanıp programda yer alan disiplinlerarası dersler sayesinde dil ve edebiyat çalışmalarının farklı diğer disiplinler ile ilişkisini çözümleyebilmek.
15 Edebiyat ve Dil Kuramlarına hâkim olmak.
16 Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirmiş olmak.
17 Mesleği ile ilgili proje, inovasyon ve ARGE çalışmaları geliştirme ve uygulama becerisine sahip olmak.
18 Mesleğine özgün birikimi kullanarak kültürel farklılıkları dikkate alan, evrensel standartlara uygun karşılaştırmalı bir araştırma, eğitim ve öğretim anlayışında olmak.
19 Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olmak.
20 Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi bir birey olarak topluma katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirmek.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     122
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Altun, F. Betonarme Ders notları,2009.
Yardımcı Kaynaklar Depreme Bölgelerinde Yapılacak Binalar Hakkında Yönetmelik, Türk Standartları Enstitüsü,2007. Doğangün, A., Betonarme Yapıların Hesap ve Tasarımı, Birsen Yayınevi, İstanbul 2008. Celep, Z., Betonarme Yapılar, 2009 Ersoy U., Özcebe, G., “Betonarme”, Evrim Yayınevi, 2004.

Ders İle İlgili Dosyalar