Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MOLEKÜLER VİROLOJİYE GİRİŞ Üçüncü Düzey TIB 511 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Lisans mezunu öğrenciler kabul edilir
Eğitimin Dili Turkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. HAMİYET ALTUNTAŞ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli Teorik ve interaktif eğitim
Dersin Amacı Moleküler virolojinin temel konularını ve viroloji-insan hastalıkları arasındaki ilişkileri öğrencilere öğretmek.
Dersin Tanımı Moleküler viroloji, virus replikasyonu ve virus genetiği

Dersin İçeriği
1 Virüs tanımı, yapısı ve özellikleri
2 Virüs genomu; virüs çeşitleri
3 Virüslerle çalışma yöntemleri
4 Virüslerin çoğalması
5 RNA fajlarının özellikleri
6 Viroidler, poliovirusler, rhinovirusler, vesicular stomatitis virüs (VSV)
7 Rabies virüs, influenza virüs ve reovirus özellikleri
8 Retroviruslerin yapısı ve özellikleri
9 SV40, polyoma virüs ve papillomaviruslerin özellikleri; DNA virüslerinde transformasyon
10 Retrovirus ve onkogen ilişkisi
11 Epstein-barr virüsü, hepatit B virüsü ve HIV virüsü özellikleri
12 İnterferonlar
13
14
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Virüs tanımı, yapısı ve özelliklerini öğrenmek
2 Virüs genomu; virüs çeşitlerini öğrenmek
3 Virüslerle çalışma yöntemlerini kavramak
4 Virüslerin çoğalması; RNA fajlarının özelliklerini öğrenmek
5 Viroidler, poliovirusler, rhinovirusler, vesicular stomatitis virüsü (VSV)öğrenmek
6 Rabies virüs, influenza virüs ve reovirus özelliklerini kavramak
7 Retroviruslerin yapısı ve özelliklerini anlamak
8 SV40, polyoma virüs ve papillomaviruslerin özellikleri; DNA virüslerinde transformasyonu öğrenmek
9 Retrovirus ve onkogen ilişkisive Epstein-barr virüsü, hepatit B virüsü ve HIV virüsü özelliklerini öğrenmek
10 İnterferonları kavramak

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Etik değerler ve kalite bilinci çerçevesinde ulusal ve uluslararası taleplere cevap verecek nitelikte mühendisler yetiştirmek.
2 Endüstride ve araştırma kuruluşlarında, uygulama ve araştırma alanında kariyer hedeflerine uygun planlama yeteneğine sahip mühendisler yetiştirmek.
3 Teknik, ekonomik ve sosyolojik faktörleri dikkate alarak, mühendislik tasarım ve uygulamalarında özgün fikirler geliştirebilen, farklı disiplinlerle ortak çalışabilen, girişimci/yenlikçi mühendisler yetiştirmek.
4 Küresel boyutta bilimsel ve teknolojik gelişmelere uyum sağlayabilen, etkin iletişim kurma becerisi kazanmış mühendisler yetiştirmektir.
5 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
6 Deney tasarımlama ve yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi
7 İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi
8 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
9 Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
10 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
11 Etkin iletişim kurma becerisi
12 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
13 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
14 Çağın sorunları hakkında bilgi
15 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi
16 Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilecek temel alt yapıya sahip mühendis
17 Ulusal ve uluslararası taleplere uygun olarak uygulanabilir teknolojiler geliştiren mühendislik yeteneği
18 Mevcut ürün ve teknolojilerin her türlü verimliliğini geliştirici özgün fikirler geliştirme ve uygulama
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 9 117
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 12 12
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     194
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1. Ş. Çelebi. Genel Viroloji, I. Baskı, Hacettepe Taş Kitapçılık, 1992. 2. B. Lewin. Genes VI, Oxford University Press, Oxford, 1997. 3. G. M. Cooper. The Cell A Molecular Apprroach, ASM Press, Washington, 1996. 4. L. Stryer. Biochemistry, 3rd Ed., W. H. Freeman, New York, 1988.
Yardımcı Kaynaklar Web sayfaları ve ilgili makaleler

Ders İle İlgili Dosyalar