Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SEMİNER Üçüncü Düzey TEM 600 Zorunlu 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. EMEL ÇİNÇİK
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. EMEL ÇİNÇİK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze ve pratik
Dersin Amacı Dersi alan öğrencilerin seminer verme yetisinin geliştirilmesi
Dersin Tanımı Dersi alan öğrencilerin sözlü sunum gerçekleştirilmesinin sağlanması

Dersin İçeriği
1 Seminer hazırlama aşamalarının anlatılması
2 Seminer hazırlama aşamalarının anlatılması
3 Seminer hazırlama aşamalarının anlatılması
4 Seminer hazırlama aşamalarının anlatılması
5 Seminer verilirken dikkat edilecek hususlar
6 Seminer verilirken dikkat edilecek hususlar
7 Seminer verilirken dikkat edilecek hususlar
8 Seminer verilirken dikkat edilecek hususlar
9 Öğrenciler tarafından hazırlanan seminerlerin incelenmesi ve gerekli kısımların yeniden düzenlenmesi
10 Öğrenciler tarafından hazırlanan seminerlerin incelenmesi ve gerekli kısımların yeniden düzenlenmesi
11 Öğrenciler tarafından hazırlanan seminerlerin incelenmesi ve gerekli kısımların yeniden düzenlenmesi
12 Öğrenciler tarafından seminerlerin sunulması
13 Öğrenciler tarafından seminerlerin sunulması
14 Öğrenciler tarafından seminerlerin sunulması
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Seminer hazırlanırken power point programının kullanılması
2 Seminer hazırlanırken sunumlara video, ses eklenmesi
3 Seminer hazırlanırken dikkat edilecek hususların öğrenilmesi
4 Seminer sunma becerilerinin geliştirilmesi
5 Seminer sunulurken dikkat edilecek hususların öğrenilmesi
6 Seminer sunulurken hitap yöntemlerinin öğrenilmesi
7 Seminer ilgili yöneltilen sorulara cevap verilirken dikkat edilmesi gerekenler
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2 Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3 İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5 Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7 İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
8 Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
10 Çağın sorunları hakkında bilgi
11 Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 1 6 6
Sunum / Seminer hazırlama 1 6 6
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     102
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   100
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar