Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SİMÜLASYON İkinci Düzey ENM 620 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. HÜLYA TORUN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Ders anlatımına ilişkin materyal ve sunumlar ile laboratuvar örneklerinden oluşan uygulama çalışmaları
Dersin Amacı Dersin amacı simülasyon modeli geliştirme ve analizini gerçekleştirme aşamalarının aktarılmasıdır. Simülasyon modelinin temel mantıksal, yapısal bileşenlerinin oluşturulması ve modellemenin yönetimi, Arena kullanımının geliştirilmesi, detaylı modelleme bileşenlerinin kullanımı, sonlanan simülasyon çıktılarının istatistiksel analizi ve örnek modeller ile modelleme becerisinin geliştirilmesi de dersin kazanımları arasındadır.
Dersin Tanımı Bu derste özellikle üretim sistemlerinin modellemesine ilişkin ileri simülasyon konuları ele alınmaktadır. Sistem yapısı, analizi, model geliştirme, veri toplama ve veri analizi, simülasyon dilleri ve programları temel konulardır. Özellikle farklı tesis yerleşimi problemlerinin simülasyon ile modellenmesi üzerinde durulmaktadır.

Dersin İçeriği
1 Giriş, simülasyona genel bakış
2 Temel kavramsal ve yapısal modelleme
3 Operasyonların ve girdilerin modellenmesi
4 Arena ile temel modelleme bileşenleri
5 Arena ile modelleme
6 Girdi analizi
7 Vize Sınavı
8 Varlık transferleri
9 Sonlanan sistemler için çıktı analizi
10 Sonlanan sistemler için çıktı analizi
11 Model örnekleri
12 Model örnekleri
13 Parametrik simülasyon
14 Parametrik simülasyon
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bir sistemi simülasyon ile modelleyebilme becerisi
2 Bir sisteme ait girdi verilerini analiz etme becerisi
3 Bir simülasyon programının etkin kullanımı
4 Simülasyonun çıktılarını analiz etme becerisi
5 -
6 -
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak
2 Fizik alanı ile ilgili disiplinlerarasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak
3 Fizik alanındaki yeni bilimsel bilgilere ulaşabilmek ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmek
4 Fizik alanında yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir probleme uygulayabilmek
5 Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek
6 Yeni ve karmaşık fikirlerin sorgulamak, sentezlemek ve değerlendirmesini yapabilmek
7 Özgün çalışmaları hakemli dergilerde yayınlamak
8 Yaratıcı ve sorgulayıcı düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak, alanı ile ilgili ve disiplinlerarası özgün fikir ve yöntemler geliştirebilmek
9 Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini etkili bir şekilde sunabilmek
10 En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek
11 Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 3 30
Ödevler 3 6 18
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 25 25
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 25 25
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 30 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 2 5 10
Toplam iş yükü     184
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 4 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar