Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
DISINFECTANTS, ANTISEPTICS AND STERYLANT SOLUTIONS Üçüncü Düzey DMIK610 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili English
Koordinatör PROF. DR. MUSTAFA ALTAY ATALAY
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. DUYGU PERÇİN RENDERS
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Theorethical presentation
Dersin Amacı The goals of this course are to give general information about disinfectants, antiseptics and sterilan solutions, their action mechanisms, area of use and activity tests
Dersin Tanımı Disinfectants, antiseptics and sterilan solutions, their action mechanisms, area of use and activity tests

Dersin İçeriği
1 Definitions
2 Low-, medium, and high level disinfectants
3 Sterilan solutions
4 Antiseptics
5 Material safety data
6 Side effects
7 Protective precautions
8 Hand antiseptics
9 Bactericidal activity tests
10 Virucidal activity tests
11 Fungicidal activity tests
12 Sporicidal activity tests
13 Hand atiseptics activity tests
14 Documentation
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 The students should be able to know the levels of different disinfectants, how to evaluate microbicidal activities of disinfectants, how to protect themselves from the dangers of chemicals.
2
3
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Sanat Tarihi çalışma alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir. Bununla ilgili çalışmalar yürütür ve alanına yenilik getirecek özgün tanım ve kavramlar oluşturur.
2 Disiplinler arası çalışma yapar, alanıyla ilgili gelişmeleri ve tartışmaları takip eder, bilgileri sistematik olarak değerlendirir. Uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
3 Sanat tarihiyle ilgili bilgi ve becerilerini geliştirebilmek için yerli ve yabancı kaynakları tanır ve kullanır
4 Alanındaki bilgileri farklı disiplinlerden edindiği bilgilerle birleştirerek çözümler ve yorumlar; bilgi birikimi ile kendi alanında ve farklı alanlardaki uzman kişilerle tartışır.
5 Sanat Tarihi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşüncelerin analizini, sentezini ve eleştirel değerlendirmesini yapar, yeni öneriler getirir.
6 Özgün bir konuyu araştırır, kavrar ve edindiği verileri yorumlayarak bilginin sınırlarını genişletir.
7 Sanat tarihi alanında edindiği bilgileri kullanarak projeler yürütür ve alanına yenilik getirecek uluslararası ve ulusal yayınlar yaparak bilimsel çalışmalara katkıda bulunur.
8 Tarihi ve kültürel mirasın ve çevrenin korunmasına yönelik olarak ilgili alanda çalışma yetkinliğine sahip olur.
9 Özgün bir çalışmayı, programı veya projeyi zamanında ve istenilen nitelikte gerçekleştirir, ekip çalışmalarında sorumluluk alarak çözüm üretir, akademik ve mesleki kurum ve kuruluşların faaliyetlerine katkıda bulunur.
10 Sanat Tarihi alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, belgeler ve kullanır. Tarihi-kültürel çevrenin korunması için gerçekleştirilenleri bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri anlatır.
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 8 8 64
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 3 3 9
Ödevler 1 5 5
Sunum / Seminer hazırlama 1 1 1
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 5 5
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     96
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 2 60
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 40
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   60
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   40
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1. DAS Derneği, Sterilizasyon ve Dezenfeksiyon Rehberi, 2013 2. Fraise AP. Decontamination of the environment and medical equipment in hospitals. Fraise AP, Lambert PA, Maillard JY (eds). In: Russell, Hugo, Ayliffe’s Principles and Practice of Disinfection, Preservation and Sterilization, 4th edition. Blackwell Publishing, USA, 2004: 563-585. 3. Rutala WA, Weber DJ. Selection and use of disinfectants in healthcare. In: Mayhall CG (ed). Hospital Epidemiology and Infection Control, 3rd edition. New York - Lippincott Williams & Wilkins, 2004: 1473-1522.
Yardımcı Kaynaklar 1. Instrument Preparation Working Group (2005) Proper Maintenance of Instruments. 8th revised ed. Germany: Instrument Preparation Working Group.

Ders İle İlgili Dosyalar