Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
DERİN ÖĞRENME-I Birinci Düzey BİM 627 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ALPER BAŞTÜRK
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. ALPER BAŞTÜRK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı Derin yapay sinir ağları ile mühendislik problemlerinin çözümü için gereken temel makineli öğrenme kavramlarını tanımak; derin öğrenmeyi temel alan ağ yapılarında kullanılan modüler mimarileri ve prensiplerini açıklamak; derin ve sığ öğrenme amacıyla kullanılan öğrenme algoritmalarının temellerinin karşılaştırılması; bu yapılar aracılığıyla sınıflandırma problemlerinin çözümlerini gerçekleştirmek.
Dersin Tanımı Temel lineer cebir ve sayısal hesaplama, temel olasılık ve enformasyon teorisi, makineli öğrenme yöntemlerinin temelleri, sığ yapılı ağlar ve sığ öğrenme, derin öğrenme, derin yapay sinir ağları, evrişimsel yapılar

Dersin İçeriği
1 Lineer cebir temelleri
2 Sayısal hesaplama temelleri
3 Olasılık ve enformasyon teorisi
4 Olasılık ve enformasyon teorisi
5 Makineli öğrenme temelleri
6 Makineli öğrenme temelleri
7 Sığ yapılı ağ mimarileri
8 Ara Sınav
9 Sığ yapılı ağ mimarileri
10 İleri beslemeli derin ağ yapıları
11 Derin modeller için eğitim yaklaşımları
12 Derin modeller için eğitim yaklaşımları
13 Evrişimsel yapılar
14 Final Sınavı
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Yapay sinir ağları hakkında temel bilgi sahibi olma
2 Makine öğrenme diline hakim olma
3 Evrişimsel yapılara hakim olma
4 -
5 -
6 -
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Ermenice dilbilgisi, Ermeni Kültürü, Ermeni Tarihi ve Ermeni Edebiyatı alanında bilgi sahibi olur.
2 Ermenice yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır.
3 Alanında edindiği bilgileri; eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular.
4 Bireysel olarak özellikle Ermenice– Türkçe, Türkçe –Ermenice çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
5 Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar.
6 Alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar.
7 Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
8 Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir.
9 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
10 Alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
11 Özellikle Ermeni Kültürü alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
12 Ermenice´yi kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
13 Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
14 Ermeni dili, edebiyatı ve kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
15 Ermeni dili, edebiyatı, kültürü ve tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar.
16 Edebi konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir.
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 3 10 30
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 5 5 25
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 5 70
Toplam iş yükü     185
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 3 20
Yarıyıl içi toplam   60
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar