Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MAHALLİ İDARELER VE SPOR Üçüncü Düzey BSY 503 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. ZİYA BAHADIR
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF.DR.ZİYA BAHADIR
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli YÜZ YÜZE
Dersin Amacı Mahalli idarelerin sporu yaygınlaştırmadaki rolü ve önemini öğrenme.
Dersin Tanımı Merkezi idare ile mahalli idareler arasında sportif hizmetlerin paylaşımının ve Türkiye’deki mahalli idarelerin sportif görev, yetki ve sorumluluklarının mevzuata göre incelenmesi ve değerlendirilmesini amaçlayan bir derstir.

Dersin İçeriği
1 Mahalli idare kavramı ve literatür tanıtımı.
2 Sportif hizmetlerin sunumunda merkezi idare ile görev paylaşımı.
3 Belediyeler ve sportif görevleri.
4 Büyükşehir belediyeleri ve sportif görevleri.
5 İl özel idareleri ve sportif görevleri.
6 Avrupa birliğine üye ülkelerin sportif politikaları ve yerel yönetimler.
7 Yerel yönetim birlikleri ve spor
8 Yerel yönetimlerde sportif örgütlenme
9 Yerel yönetimlerin sportif faaliyetlerine gönüllü katılım
10 Yerel spor politikalarının oluşturulması
11 Yerel yönetimler ve spor kulüpleri
12 Kent konseylerinde gençlik ve spor çalışmaları
13 Örnek olay çalışmaları
14 Örnek olay çalışmaları
15 Genel değerlendirme
16 -
17 -
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Mahalli idarelerin varoluş ve gelişim süreçlerini, problemlerini ve kamu yönetimindeki rolü ve önemini öğrenir.
2 Belediyelerin kuruluşunu ve organlarını öğrenir.
3 İl özel idarelerinin kuruluş ve görevlerini anlar.
4 Büyükşehir belediyelerinin kuruluş, organ ve görevlerini öğrenir.
5 Yerel yönetim birliklerini öğrenir ve varlık nedenlerini yorumlar.
6 -
7 -
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 8 4 32
Ödevler 4 5 20
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 10 3 30
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -Baud-Bovy, M. & Lawson, F. (2002). Tourism & Recreation: Handbook of Planning and Design. Architectural Press. -Cordes, K. A., & Ibrahim, H. M. (1999). Applications in Recreation & Leisure: for today and future. McGraw-Hill Companies, 2nd ed. -Godbey, G. (1997). Leisure and Leisure Services In The 21st Century. Venture Publishing, Inc. State College, PA. -Keleş, R. (2002). Kentleşme Politikası. 7. Baskı, İmge Kitabevi, Ankara. -Smith, D. A. (2000). Third World Cities. London, UK: Routhledge. -Karaküçük, S. (2005). Rekreasyon: Boş Zamanları Değerlendirme, 5.Baskı, Gazi Yayınevi, Ankara
Yardımcı Kaynaklar -Tortop, N., Aykaç, B., Yayman, H. ve Özer, M.A. (2014). Mahalli İdareler. 3. Basım. Ankara: Nobel Yayıncılık -Ulusoy, A. ve Akdemir, T. (2014). Mahalli İdareler (Teori-Uygulama-Maliye). 9. Baskı. Ankara: Seçkin yayıncılık - Tekeli, İ. ve Ortaylı, İ. (Türkcan, E.). (1978). Türkiye’de Belediyeciliğin Evrimi, Ankara:Ayyıldız Matbaacılık, 6 - Şahin, Y. (2014). Yerel Yönetimler. 1. Baskı. Bursa: Ekin Yayınevi, 20,22,131. - Özer, M.A. ve Akçakaya, M. (2014). Yerel Yönetimler. Ankara: Gazi Kitabevi

Ders İle İlgili Dosyalar