Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MEDYA VE TÜKETİM Üçüncü Düzey UGAZ 131 1 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ FARUK SADIÇ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ FARUK SADIÇ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Konferans
Dersin Amacı Öğrencilere medya, tüketim kültürü, medyanın tüketim alışkanlıkları ve yaşam tarzlarına etkisi hakkında bilgi vermek ve tüketici algılamalarını, tüketici davranışlarını çözümlemelerini sağlamaktır. Aynı zamanda tüketici koruma kanunu hakkında bilgi ve bilinç aşılamak ve bilinçli bir tüketici olmalarını sağlamaktır.
Dersin Tanımı Tüketim ve medya ilişkisinin irdelendiği, tüketici haklarının incelendiği bir derstir.

Dersin İçeriği
1 Tüketim Kavramı
2 Tüketici davranışı ile ilgili kavramlar
3 Kapitalizmin gelişim sürecinde Tüketim Kültürü ve Yaşam Tarzları
4 Fordist ve Post-Fordist dönemlerde Tüketim Kültürü ve Yaşam Tarzları
5 Medyanın tüketim kültürüne etkisi
6 Kültür ve medya
7 Algılama ve medya
8 Algılama ve medya
9 Tutum ve medya
10 Değerler ve medya
11 Bilinçli tüketici kimdir?
12 Tüketicinin evrensel hakları
13 Tüketici hakları kanunu
14 Kültürlerarası İletişim ve Medya
15 Tüketici hakları kanunu ve örnek olaylar
16 Tüketici hakları kanunu ve örnek olaylar
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Tüketim kültürü kavramını öğrenmek,
2 Tüketici algılamalarının nasıl geliştiğini öğrenme
3 Medya-tüketim ilişkisinin farkına varmak,
4 Modern ve Post modern tüketim kültürü arasındaki farkları bilmek,
5 Bilinçli tüketici kavramını sorgulayabilmek,
6 Tüketici hakları kanunu hakkında bilgi sahibi olmak.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, temel bilim ve Biyosistem Mühendisliği alanında yeterli düzeyde kuramsal-uygulamalı bilgiye sahiptir ve bunları uygular
2 Biyosistem Mühendisliğinde ortaya çıkabilecek problemleri tanımlayabilir, formüle edebilir ve çözebilir
3 Biyosistem Mühendisliği problemlerinin çözümüne yönelik olarak disiplinlerarası bir yaklaşımla çözüme gider
4 Biyosistem Mühendisliği uygulamaları için gerekli teknik ve araçları kullanır
5 Deney tasarlama, yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yetilerine sahiptir
6 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir
7 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlayabilir
8 Gelişen yeni teknolojilerden faydalanarak mevcut sorunları algılayabilir
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 3 36
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 7 4 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 7 4 28
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 7 4 28
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     122
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Ders notları, Tüketici Hakları Kanunu
Yardımcı Kaynaklar Banu Dağtaş-Erdal Dağtaş, Medya Kültürü ve Yaşam Tarzları, Ütopya, Ankara, 2009. Tüketici Hakları Kanunu.

Ders İle İlgili Dosyalar