Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TÜRKİYE CUMHURİYETİ’NİN TÜRK DÜNYASI POLİTİKASI II İkinci Düzey ATA 538 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM ÜYESİ ERHAN YOSKA
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı Türkiye Cumhuriyeti Devleti''nin Atatürk''ten günümüze Türk Dünyası Politikalarını, tarih perspektifinde ele almaktır.
Dersin Tanımı Türkiye''nin Türk Dünyası''na yönelik yürüttüğü siyasi, askeri, dini, ekonomik ve kültürel politikaları incelemektir.

Dersin İçeriği
1 Tek Parti Döneminde, Sovyetler Birliği İlişkileri Çerçevesinde Türkiye-Türk Dünyası İlişkileri
2 Demokrat Parti Döneminde Türkiye-Türk Dünyası Münasebetleri
3 Turgut Özal''''ın Türk Dünyasına Bakışı
4 Sovyetler Birliği''''nin Türk Dünyasına Yönelik Politikaları ve Sonuçları
5 XX. Yüzyılın Son Çeyreğinde Türk Dünyasının Durumu
6 Glasnost ve Perestroyka Döneminde Türk Dünyası ve Sovyetler Birliği''''nin Dağılması
7 Türkiye Azerbaycan İlişkileri (Elçi Bey Dönemi)
8 Ara Sınav
9 Türkiye Azerbaycan İlişkileri (Aliyevler Dönemi)
10 Türkiye Kazakistan İlişkileri (Nur Sultan Nazarbayev Dönemi)
11 Türkiye Kırgızistan İlişkileri
12 Türkiye Özbekistan İlişkileri
13 Türkiye Türkmenistan İlişkileri
14 Türkiye''''nin Türk Dünyası toplulukları ile İlişkileri
15 Yarı Yıl Sonu Sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Türkiye''nin Türk Dünyası İlişkileri Hakkında Bilgi Sahibi olmak
2 Sovyetler Birliğini Dağılması Sonrasında Türk Cumhuriyetlerinin ortaya çıkışı hakkında bilgi sahibi olmak
3 Bağımsız Türk Devlet ve Topluluklarına Türkiye''nin Bakışını Öğrenmek
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Alan ile ilişkili teorik yaklaşımlara dair temel bir bilginin edinilmesi
2 Alan ile ilgili uygulamalara (pratiğe) yönelik temel bir bilginin edinilmesi
3 Teori ve pratikte dünya çapında meydana gelen gelişmelerin takip edilebilmesi
4 Ekip çalışması becerisinin kazanılması
5 İnisiyatif alma, kreatif çözümler geliştirebime ve analitik düşünce yeteneğinin kazanılması
6 Alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
7 Bir yabancı dili kullanarak alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yabancı kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
8 Alandaki çeşitli yazılımları ve/veya teknik ekipmanları kullanabilme yeteneğinin kazanılması
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 3 36
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 1 20 20
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 12 12
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 16 16
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 15 15
Toplam iş yükü     145
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Atatürk ve Türk Dünyası, Türk Tarih Kurumu Yayını Türkiye-Türk Dünyası İlişkileri Politik Ve Ekonomik Boyut, Ekin Kitabevi XX. Yüzyılda Türkiye Türk Dünyası İlişkileri, Pegem akademi
Yardımcı Kaynaklar Türk Dünyası Ortak Kültür Değerleri - Abdulkadir Yuvalı - Erhan Yoska Atayurt Yayınevi.

Ders İle İlgili Dosyalar