Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ZEMİN MEKANİĞİ VE TEMEL İNŞAATINDA ÖZEL KONULAR İkinci Düzey İNŞ 521 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. ERDAL UNCUOĞLU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Arş. Gör. Aykut Erol
Dersin Veriliş Şekli Dersliklerde normal ders anlatımı
Dersin Amacı yapı temellerinin doğru ve ekonomik bir şekilde tasarlanmasının öğretilmesi, taşıma gücü, oturma analizi ve sıvılaşma davranışlarının uygulanmış projeler üzerinden anlatılması
Dersin Tanımı temel sistemlerinin tanıtılması, arazi çalışmaları ve elde edilen verilerin kulanımı, taşıma gücü hesapları, oturma analizleri, sıvılaşma potansiyelinin değerlendirilmesi

Dersin İçeriği
1 Temel sistemleri ve tanımları
2 Temel zemini araştırmaları
3 Yüzeysel temellerde taşıma gücü teorileri: Terzaghi, Meyerhof, Brinch Hansen, Vesic taşıma gücü yöntemleri
4 Taşıma gücünün arazi deneyleri ile elde edilmesi
5 Yüzeysel temellerde oturma analizi
6 Yüzeysel temellerde sıvılaşma analizi
7 Derin Temellerde Taşıma Gücü
8 Ara Sınav
9 Kazık guruplarında taşıma gücü, gurup verimi ve kazık guruplarında oturma
10 Kazık yükleme deneyleri ve yorumlamaları
11 Yüzeysel temellerde taşıma gücü ile ilgili yapılmış proje uyglamaları
12 Yüzeysel temellerde oturma analizi ve sıvılaşma potansiyelinin değerlendirilmesi ile ilgili yapılmış proje uyglamaları
13 Derin temeler taşıma gücü ve oturma davranışı ile ilgili yapılmış proje uygulamaları
14 Zemin etüt raporları ve geoteknik değerlendirme raporları. Örnek jeolojik etüt raporlarının incelenerek tartışılması
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Zemin incelemelerini planlar
2 Yüzeysel temel tasarlar
3 Derin temelleri tasarlar
4 Zemin etüt raporlarını değerlendirir
5 Oturma analizi yapar
6 Taşıma gücü teorilerini kullanır
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2 Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3 İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5 Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7 İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
8 Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
10 Çağın sorunları hakkında bilgi
11 Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Ödevler 5 4 20
Sunum / Seminer hazırlama 2 2 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 12 12
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 5 5
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     183
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Öğretim üyesi ders notları
Yardımcı Kaynaklar Geotechnical Engineering Principles and Practices of Soil Mechanics and Foundation Engineering, Foundation Analysis and Design, Geotechnical Engineering, Bina Temelleri.

Ders İle İlgili Dosyalar