Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI Üçüncü Düzey DKA410 8 10.00 10.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Okul Deneyimi
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. MUSTAFA BAKTIR, Prof. Dr. Yusuf BENLİ, Prof. Dr. Lütfullah CEBECİ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı ---
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğretmen adaylarını öğretmenlik uygulamasına hazırlamak amacıyla uygulama okullarında çeşitli etkinliklere katarak, onlarda ders planı yapma, öğretim etkinlikleri tasarlama ve uygulama, okulda gün boyunca yapılan eğitim-öğretim faaliyetlerini gözlemleme ve raporlaştırma becerileri geliştirmektir.
Dersin Tanımı Uygulama okulunda bir gün içinde yapılacak işleri belirleme, bir günlük plan hazırlama (planın gerektirdiği ortam, materyal ve ölçme araçlarını hazırlama) , hazırladığı planı ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama, bir öğrenci için istenmeyen davranışları yönetme planı hazırlama, uygulama ve değerlendirme, bu dersteki uygulamalar ile ilgili özdeğerlendirme raporu doldurma, portfolyo hazırlama.

Dersin İçeriği
1 Planlama
2 Uygulama okulunda bir gün içinde yapılacak işleri belirleme
3 Bir günlük planın gerektirdiği materyal ve ölçme araçlarını hazırlama
4 Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama
5 Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama
6 Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama
7 Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama
8 Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama
9 Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama
10 Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama
11 Bir öğrenci için istenmeyen davranışları yönetme planı hazırlama
12 Hazırlanan planı uygulama ve değerlendirme
13 Uygulamalar ile ilgili öz değerlendirme raporu doldurma
14 Portfolyo hazırlama.
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 uygulama okullarındaki öğretme-öğrenme faaliyetlerini gözleyebilecek
2 ders planı hazırlar ve sınıfta uygulayabilecek
3 sınıf yönetimi becerilerini gerçek sınıflarda uygulayabilecek
4 portfolyo hazırlama bilgi ve becerisi kazanacak
5 öz değerlendirme raporları hazırlayabileceklerdir
6 Öğretmenlik mesleğine yönelik becerileri kazanma
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 5 70
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 3 36
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 14 2 28
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 20 20
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 3 8 24
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     240
AKTS     10.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 14 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Veysel Sönmez, Öğretmen El Kitabı, Anı Yayıncılık, Ankara, 2010.
Yardımcı Kaynaklar Veysel Sönmez, Öğretmen El Kitabı, Anı Yayıncılık, Ankara, 2010.

Ders İle İlgili Dosyalar