Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İÇTEN YANMALI MOTORLAR İkinci Düzey UM TS12 3 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. NAFİZ KAHRAMAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Uzaktan Eğitim
Dersin Amacı İçten yanmalı motorların temel çalışma prensiplerini, motorların ana elemanlarını ve işlevlerini öğretmek
Dersin Tanımı Motorların tanımı. Benzin ve Diesel motorları ile çalışma prensipleri. 4-zamanlı ve 2-zamanlı motorlar ve çalışmaları. İdeal çevrimler ve ısıl verim. Çevrimlerin karşılaştırılması. İdeal çevrimden sapmalar. Yakıtlar ve yanma. Gerçek çevrim zamanları (Emme, Sıkıştırma, Yanma ve Genişleme, Egzoz zamanları). Benzin ve Diesel motorlarında yakıt sistemleri ve karışım oluşturulması. Motor karakteristikleri.

Dersin İçeriği
1 Motorların tanımı, Benzin ve Diesel motorlarının çalışma prensipleri, 2- ve 4-zamanlı motorlar
2 Pistonlu motorların ideal çevrimleri, Isıl verimler, karşılaştırmalar, ideal çevrimden sapmalar
3 Motor yakıtları, yakıtların sınıflandırılması
4 Gerçek çevrim zamanları, Emme zamanı, volümetrik verim
5 Sıkıştırma zamanı, Benzin motorlarında yanma ve etkileyen faktörler
6 Benzin motorlarında vuruntulu yanma, Vuruntuyu etkileyen faktörler
7 Diesel motorlarında yanma, Tutuşma gecikmesi, etkileyen faktörler
8 Ara sınav
9 Genişleme ve egzoz zamanları, egzoz gazlarındaki kirletici emisyonlar
10 Benzin motorlarında karışım oluşturulması
11 Benzin motorlarında karışım oluşturulması
12 Diesel motorlarında karışım oluşturulması, püskürtme pompaları ve enjektörler, atomizasyon
13 Diesel motorlarında yanma odası tipleri
14 Motor karakteristikleri ve performans
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 İçten yanmalı motor termodinamiği konusundaki temel bilgilerin aktarımı
2 Motor performansını etkileyen parametrelerin tanımı ve irdelenmesi
3 Tasarıma yönelik teknolojik iyileştirmelerin incelenmesi
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme. 2- Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme 3- Yöneticilerin rollerini ve yönetsel yeteneklerini öğrenebilme. 4- Okul liderliğinin temellerini bilme. 5- Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma. 6- Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma. 7- Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma. 8- Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 1 13
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 30 30
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 30 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     116
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar