Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
OSMANLI TÜRKÇESİ 1 Birinci Düzey TÖP 103 1 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok.
Eğitimin Dili Türkçe.
Koordinatör PROF. DR. ÖNDER ÇAĞIRAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr. Önder Çağıran
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok.
Dersin Veriliş Şekli Anlatma.
Dersin Amacı Osmanlı Devri Türkçesinin öğretilmesi.
Dersin Tanımı Osmanlı Türkçesi metinlerini okuma ve yazma.

Dersin İçeriği
1 Osmanlı Türkçesi harfleri.
2 Harflerin başta, içte ve sondaki hâlleri.
3 Ünlü ve ünsüzlerin imlâsı. Metin okuma.
4 Metin okuma çalışmaları. Basit dil kaideleri.
5 Yazı okuma çalışmaları. Kök ve eklerin imlâsı.
6 Okuma ve kelime öğrenme çalışmaları. Türkçe unsurlar.
7 Okuma ve kelime öğrenme uygulamaları. Arapça unsurlar.
8 Okuma ve yazma çalışmaları.
9 Okuma ve yazma uygulamaları.
10 Okuma teknikleri.
11 Umumi kaideler.
12 Metinlerdeki Farsça kelimeler ve metin okuma.
13 Arap harflerinden Latin harflerine aktarma.
14 Latin harflerinden Arap harflerine aktarma.
15 Okuma.
16 Yazma.
17 Metin okuma.
18 Metin yazma.
19 Okuma çalışmaları.
20 Yazma çalışmaları.

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Osmanlı harf, hareke ve rakamlarının öğrenilmesi.
2 Türkçe kelimelerin okunuşu.
3 Arapça kelimelerin okunuşu.
4 Farsça kelimelerin okunuşu.
5 Türkçe kelimelerin yazılışı.
6 Arapça kelimelerin yazılışı.
7 Farsça kelimelerin yazılışı.
8 Osmanlı Türkçesi metinlerini okuma.
9 Osmanlı Türkçesi metinlerini yazma.
10 Metinleri Latin harflerine aktarma.

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
2 Müzik sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
3 Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
4 Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün çalışmaların gerçekleştirilebilmesinde kullanabilmek
5 Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
6 Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
7 Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
8 Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları etkili bir şekilde sunabilmek
9 Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri (konserleri) takip etmek, katılımcı olabilmek
10 Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
11 Herhangi bir sanatsal etkinliği (konser, dinleti vb.) çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
12 Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 5 2 10
Sunum / Seminer hazırlama 4 2 8
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 5 2 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 1 1
Toplam iş yükü     103
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Hayati Develi, Osmanlı Türkçesi Kılavuzu.
Yardımcı Kaynaklar Ferit Devellioğlu, Osmanlıca - Türkçe Ansiklopedik Lugat.

Ders İle İlgili Dosyalar